شناسایی جایگزین‌های گوشت قرمز ضروری است – خبرگزاری هیاهو | اخبار ایران و جهان

شناسایی جایگزین‌های گوشت قرمز ضروری است - خبرگزاری هیاهو | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری هیاهو، سید حسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران در آئین افتتاح یک شبکه ملی فناوری و نوآوری جلبک کشور در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برای رسیدن به امنیت غذایی لازم است به زیست فناوری پرورش تولید و بازار دست یابیم تا بتوانیم به خوداتکایی و امنیت غذایی برسیم.

وی ادامه داد: با توجه به متوسط بارندگی ۲۰۰ میلیمتر در کشور لازم است جایگزین‌های گوشت قرمز را شناسایی و برای تولید آنها اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: باید به سمت تولید جلبک حرکت کنیم تا بتوانیم ضریب تبدیل غذا را افزایش دهیم و در این راستا استفاده از ظرفیت تولید جلبک‌ها، می‌تواند در آینده به عنوان غذای جامعه، کارساز باشد.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به توسعه دریامحور و مأموریتی که مقام معظم رهبری بر عهده حوزه شیلات و آبزی‌پروری گذاشته است، گفت: توسعه دریامحور مسلح شدن به دانش با استفاده از ظرفیت و پایه زیستی دریایی است.

وی اظهار کرد: ضرورت دارد که در حوزه جلبک با استفاده از دانش و ظرفیت‌های موجود در جهان، اقدامات اساسی صورت گیرد.

حسینی با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: بخشی از تولید ۱.۸ میلیون تنی آبزیان در برنامه هفتم توسعه، در حوزه بهره‌وری باید در بخش جلبک برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: تولید اسپور، ماکرو و میکرو جلبک‌ها و روش‌های تبدیل فرآوری و تجاری‌سازی باید با ترکیبی از صنعت و دانش دانشمندان ایرانی و سرمایه سرمایه‌گذاران کشورمان، محقق شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از محققان و دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی برای شناسه‌دار کردن محصولات شیلاتی، شناسنامه‌دار کردن مزارع و سایر موارد درخواست کمک کرد و اظهار امیدواری کرد؛ با برنامه‌های شیلات و علم دانشمندان ایرانی بتوانیم برای تحقق منویات مقام معظم رهبری با قدرت پیش رفته و با حفظ محیط زیست و صیانت از قدرت‌های خدادادی به خوداتکایی و حکمرانی غذا برسیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شناسایی جایگزین‌های گوشت قرمز ضروری است – خبرگزاری هیاهو | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شناسایی جایگزین‌های گوشت قرمز ضروری است – خبرگزاری هیاهو | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.