افتتاح 10 پروژه در هفته جهاد کشاورزی در شهرستان نهاوند

افتتاح 10 پروژه در هفته جهاد کشاورزی در شهرستان نهاوند

هیاهو/همدان رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از افتتاح 10 پروژه با اعتبار 414 میلیارد ریال در هفته جهاد کشاورزی در شهرستان نهاوند خبر داد.

توکل آبشناس پنجشنبه 24 خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: 10 پروژه با 414میلیارد ریال سرمایه گذاری در هفته جهاد کشاورزی در شهرستان نهاوند افتتاح می شود که 81 نفر اشتغال زایی مستقیم و 211 مورد هم غیرمستقیم دارد.

وی افزود: تولید حداکثری با توجه به تغییر کاربری اراضی کشاورزی و منابع آبی مورد نظر است که از حداقل داشته بیشترین تولید را در حوزه کشاورزی و دامی داشته باشیم.

آبشناس ادامه داد: این تولید حداکثری همچنین باید با ثبات هم باشد که در کنار آن به صادرات نیز توجه ویژه داشته باشیم و از خام فروشی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال 50 هزار هکتار سطح زیر کشت گشنیز در شهرستان است و باید از خام فروشی این محصول جلوگیری شود، درحال تلاش برای ثبت جهانی آن هستیم. 

رییس جهاد کشاورزی نهاوند همچنین از سنددار کردن اراضی کشاورزی این شهرستان خبرداد و اضافه کرد: مشکل ارایه خدمات به اراضی مشاع، خرد شده و … باید رفع می شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین تغییر کاربری های غیرمجاز در باغات و اراضی مطرح است و از مردم می خواهیم برای ساخت خانه باغی به اداره جهاد مراجعه کنند که ضوابط به آن ها اعلام شود و در همین باره کانکس و… هم تحویل می دهیم.

به گفته وی، در حال حاضر 159 حکم تخریب از سال85 موجود است که معوقه و از سال 1402 تاکنون تنها 27مورد انجام شده است.
آبشناس یادآور شد: اما در بحث تامین گوشت هم تاکنون یک میلیون جوجه ریزی شده و تا چهارمیلیون قطعه و تولید 10هزار تن گوشت مرغ خواهیم داشت که در تامین کالاهای اساسی خودکفا شده ایم. 
وی از متقاضیان در بحث طرح مولدسازی روستاها هم خواست با احیای دامداری ها، گلخانه های کوچک مقیاس زیر 300 مترمربع، صنایع عرق گیری، اسانس گیری و… بازارچه های محلی در روستاها در حوزه تولیدات لبنی از حمایت ها و تسهیلات موجود جهاد کشاورزی بهره مند شوند.

پایان خبر هیاهو 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افتتاح 10 پروژه در هفته جهاد کشاورزی در شهرستان نهاوند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افتتاح 10 پروژه در هفته جهاد کشاورزی در شهرستان نهاوند"، کلیک کنید.