اجرای طرح پیاده راه در هسته مرکزی آمل اولویت دار است

هیاهو/مازندران شهردار آمل در نشست خبری فصلی اش با خبرنگاران، به برخی پرسش ها و ابهام ها از جمله اجرای طرح پیاده راه در هسته مرکزی شهر، فرآیند اجرای ساماندهی میدان هزارسنگر، افزایش حجم پخش آسفالت در شهر، مرمت 12 چشمه و برخی موضوع های حوزه شهری پاسخ داد.

علی داودی امروز (22 خرداد ماه) درباره چگونگی اجرا و تاخیر در اجرای ساماندهی میدان هزارسنگر، گفت: قبل از اینکه به عنوان شهردار آمل منصوب شوم، پنج طرح در شورای ترافیک استان مطرح بود که در نهایت یکی از این طرح ها در شورا  تصویب و برای اجرا به شهرداری آمل ابلاغ شد. شهرداری به اجرای طرح تصویب شده در شورای ترافیک استان مکلف شده بود و حتی حق جابه جایی طرح را نداشت.

وی با بیان اینکه بخش های مختلف شهرداری پس از تحویل طرح ابلاغی شورای ترافیک استان، در مدت 41 روز اقدام به ساخت ورودی و خروجی ها همراه پخش آسفالت و بخشی از فضای سبزمیدان را اجرا و ساماندهی کرد، ادامه داد: پس از پایان اجرا و اینکه مشکلاتی پس از اجرا تا امروز پیش آمده است. شهرداری فقط طرحی را اجرا کرد که از سوی شورای ترافیک استان ابلاغ شده بود و انتظار بود که در فرآیند اجرا، دستگاه های اجرایی دیگر هم که دخیل بودند، حضور و همکاری می کردند.

داودی اظهار کرد: بستن دوربرگردان در خروجی میدان به سمت بابل با تصمیم شورای تامین شهرستان آمل بود، اما به لحاظ طولانی شدن مسافت تا دوربرگردان دیگر که باعث گلایه شهروندان شده است، قرار شد بریدگی جدید با طراحی اداره راه و شهرسازی در مسیری نزدیک تر به میدان و با هزینه شهرداری ایجاد شود. هنوز هم این طرح برای اجرا به شهرداری ابلاغ نشده است.

وی بیان کرد: بازسازی و اجرای طرح فضای سبز در میدان هزارسنگر به وسعت 13 هزار مترمربع، به پیمانکارمربوط واگذار شد و اکنون مشغول به کار است.

شهردار آمل افزود: در ورودی میدان هزارسنگر از مسیر جاده بابل به آمل، المان و دروازه بزرگی در دست طراحی است که امیدواریم تا دهه فجر امسال تکمیل و بهره برداری شود.

شهردار آمل درباره ابهام های مربوط به اجرای طرح پیاده راه در هسته مرکزی شهر آمل، گفت: سیاست کاری من در این مدت بر محور مشورت با اهل فن و کارشناسان خبره بوده است. برخی افراد بدون مطالعه در گروه های مختلف فضای مجازی اظهار نظرهای یک جانبه و اتهامی نسبت به شهرداری دارند، که جای تعجب دارد.

وی افزود: اجرای طرح پیاده راه در هسته مرکزی شهر، یکی از طرح های اولویت دار شهرداری است. این طرح از سال های قبل لازم الاجرا بود و در این دوره در حال انجام است.

اجرای طرح پیاده راه در هسته مرکزی آمل اولویت دار است

وی اظهار کرد: طرحی با سرمایه گذاری بیش از 90 تا 100 میلیارد تومان توسط سرمایه گذار درحال انجام است و اینکه بیان می کنند، شهرفروشی داریم می کنیم، کم لطفی است.

شهردار آمل درباره اجرای حجم آسفالت در محله های شهر، گفت: حدود دو سال پیش، حدود 200 هزار مترمربع معبر خاکی داشتیم که در این مدت بیش از 62 هزار مترمربع آسفالت شده است.

داودی ادامه داد: با توجه به اهمیت پل معلق و لزوم حفظ هویت تاریخی آن، با تکمیل طرح هسته مرکزی و مشخص شدن مسیرهای جایگزین، این پل بسته خواهد شد.

وی افزود: ما پیشنهاد دادیم تا درصدی از اخذ پروانه ساختمانی در شهر برای خریدن تجهیزات آتش نشانی از جمله نردبان 60 متری اختصاص یابد. 

پایان خبر هیاهو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اجرای طرح پیاده راه در هسته مرکزی آمل اولویت دار است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اجرای طرح پیاده راه در هسته مرکزی آمل اولویت دار است"، کلیک کنید.