بهترین دکتر اوتیسم در اصفهان

کاردرمانی اتیسم به عنوان موثرترین راهکار توانبخشی در کودکان مبتلا به اختلالات طیف اتیسم شناخته می شود. اختلال شدید در برقراری روابط اجتماعی ، الگوهای رفتاری غیر طبیعی و علایق و فعالیت های غیرطبیعی از مهم ترین مشخصه های کودکان مبتلا به اتیسم است که اغلب در سنین زیر سه سالگی مشخص می شود. لباس های مرد عنکبوتی بچه گانه دارای سیستم های اطلاعاتی هوشمندی است که به اسپایدرمن در جمع آوری داده ها و اطلاعات مربوط به ماموریت هایش کمک می کند . ضعف در روابط اجتماعی یکی از مهم ترین مشکلات کودکان مبتلا به اختلال اتیسم است ، این کودکان تمایلی به برقراری ارتباط با اطرافیان حتی ارتباط چشمی ندارند. کودکان اتیسم برخلاف سایر کودکان وابستگی معناداری به والدین خود ندارند و حتی ممکن است بدون اضطراب جدایی اقدام به دور شدن از والدین خود بکنند.

بهترین دکتر اوتیسم در اصفهان

ناتوانی در برقراری ارتباط با همسالان و عدم تمایل به بازی کردن به همسالان نیز از مشخصه های این کودکان است که با راهکارهای اتیسم می توان به بهبود آن ها کمک کرد. اختلالات مرتبط با گفتار و تکلم بطور صحیح و نیز از مشکلات شایع در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم است که با روش های گفتاردرمانی اتیسم قابل بهبود هستند. گفتاردرمانی نقش بسیار موثری در بهبود مشکلات کلامی این کودکان دارد. وقتی فردی با اوتیسم دست وپنجه نرم می کند یا یکی از اعضای خانواده اش اوتیسم دارد، همیشه راه هایی برای بهبود هست. این پیشرفت ها شامل بهبود کیفیت زندگی و مهارت های شناختی آنها می شود. شاید اوتیسم برای فرد و اعضای خانواده چالش زا باشد، اما برخی از فعالیت های شناختی به بهبود آن کمک می کنند.

در بسیاری از موارد، کودک یا بزرگسال اوتیسم از انواع اختلالات رشد شناختی رنج می برد. این چالش ها شبیه چالش های افرادی است که درگیر اختلال بیش فعالی کمبود توجه هستند. بیشتر چالش های شناختی که فرد اوتیسم با آن مواجه است در سطح اجرایی رخ می دهد.(بازی های شناختی کودکان اوتیسم) توانبخشی این کودکان شامل کاردرمانی جسمی _ ذهنی و گفتاردرمانی است که باید پس از تشخیص این اختلال در کوتاه ترین زمان ممکن شروع شود. از آن جایی که هیچ آزمایش و تست پزشکی برای تشخیص اتیسم وجود ندارد والدین باید رفتارهای کودکان خود را بطور دقیق ارزیابی کنند و در صورت مشکوک شدن به علایم اتیسم به متخصص کاردرمانی مراجعه کنند تا در صورت وجود اتیسم روش های کاردرمانی اتیسم هرچه سریع تر آغاز شود.

علایم کودکان اتیسم

  • رفتارهای غیرطبیعی و تکرار شونده
  • اختلال یکپارچگی حسی
  • وابستگی غیرمعمول به اشیا
  • پرخاشگری ، انزوا و …
  • درآوردن صدا های غیرطبیعی
  • اختلال خلق که بصورت خنده و یا گریه بی دلیل
  • واکنش کم یا خیلی زیاد نسبت به محرک ها همچون نور و صدا

افراد اوتیسم با مهارت های ارتباطی دست وپنجه نرم می کنند و فعالیت های خاص می تواند به بهبود آنها کمک کند. مواردی مانند بازی های رومیزی که نیاز به تعامل با بازیکنان دیگر دارد از آن جمله است. برای ثبت سفارش لباس ونوم و دریافت مشاوره رایگان وارد سایت ما شوید . این فرد می تواند از فعالیت هایی بهره مند شود که گفتار و واژگان را تشویق می کنند، مانند گروه قصه گویی یا گروه آواز. مهارت های زندگی: برخی از افراد اوتیسم با عملکرد بالا می توانند به طور مستقل هم زندگی کنند؛ اما ابتدا باید مهارت های زندگی خود را تقویت کنند که شامل مراقبت از خود و انجام  فعالیت های روزانه می شود. فردی که به تنهایی زندگی می کند باید اقداماتی برای خود انجام دهد.

یک فرد اوتیسم می تواند پیشرفت های زیادی در رفتار و درک خود از دنیای اطراف خود داشته باشد. این امر به ویژه زمانی صادق است که آنها از فعالیت های شناختی بهره ببرند. برخی از این فعالیت ها برای یک مجموعه مهارت خاص طراحی شده اند و این عامل باید قبل از انتخاب یک فعالیت در نظر گرفته شود. بحث کردن درباره یک فعالیت جدید با درمانگر فرد قبل از انجام آن هرگز ضرری ندارد. هرچه راهکارهای توانبخشی این کودکان در سنین پایین تر آغاز شود احتمال موفقیت در درمان نیز بیشتر خواهد شد. کار درمانگران در حوزه اتیسم در حوزه های مهارت های اجتماعی، مهارت های شناختی، رفتار درمانی، توانبخشی جسمی حرکتی، پردازش حسی و بازی درمانی فعالیت می کنند.

بهبود یکپارچگی حسی که از مشکلات شایع در این کودکان است نیز با روش های کاردرمانی ذهنی تا حد زیادی امکان پذیر است. بازی درمانی یکی از تکنیک های موثر در کادرمانی اتیسم است. در این روش کار درمانگر در اتاق بازی با استفاده از بازی های خاص اقدام به ایجاد هیجان در کودک ، تخیله انرژی و هیجان و افزایش تمرکز و توجه در کودک می کند. بازی پایه و اساس نخستین روابط اجتماعی کودک است و کودکان طیف اتیسم از طریق بازی می توانند مهارت های اجتماعی خود را تقویت و توانایی ارتباط با اطرافیان را بدست آورند. توجه مشترک که در مبتلایان به اختلال طیف اتیسم(اوتیسم) مختل گردیده است به توانایی توجه اشتراکی در مورد چیزی (افراد ،اشیاء، یک مفهوم،یک رویداد و غیره ) با یک نفر یا افراد دیگر اشاره دارد و این امر شامل توانایی کسب، حفظ و تغییر توجه است.

این مهارت یک رفتار اجتماعی و ارتباطی اولیه است که در آن دو نفر توجه و تمرکز خود را بر روی یک شی یا رویداد با هدف اینکه جسم یا موضوعی جالب را با دیگری به اشتراک گذارند، متمرکز می کنند. طراحی لباس مشکی مرد عنکبوتی با توجه به اصول طراحی ارگونومیک صورت گرفته است تا درازمدت راحتی و کارایی بیشتری را برای اسپایدرمن فراهم کند . افزایش سازگاری اجتماعی، برقراری روابط مفید و موثر با دیگران و پذیرش مسیولیت های اجتماعی از جمله مهم ترین اهداف کاردرمانی اتیسم است. توانبخشی شناختی با هدف بهبود توجه، تمرکز، توانایی درک احساسات ، اهداف و … توسط کاردرمانی اتیسم در حوزه کاردرمانی اتیسم ارایه می شود. رفتاردرمانی نیز از تکنیک های کاردرمانی در این کودکان است که به بهبود مشکلات رفتاری این کودکان کمک می کند.

کاردرمانی جسمی نیز برای کمک به بهبود مشکلات جسمی _ حرکتی این کودکان ( مشکل هماهنگی حرکتی، تعادل و مهارت های حرکتی ظریف ) ارایه می شود. توجه مشترک به طور معمول در کودکان 3 تا 5 ماهه رشد پیدا می کند و در 18 ماهگی به خوبی قابل مشاهده است.بدست آوردن هماهنگی توجه با یک همسال یا شریک اجتماعی نقطه عطف مهمی است در مشارکت فعال کودک در فرصت های یادگیری اجتماعی و توسعه زبان. توجه مشترک در بلوغ اجتماعی نقشی حیاتی دارد و نوجوانان و کودکانی که در شروع یا پاسخ یا ادامه دادن توجه مشترک مشکلاتی دارند ممکن است در تعاملات اجتماعی خود اسیب ببینند همچنین در ظرفیت های خود برای تعامل و ارتباط.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهترین دکتر اوتیسم در اصفهان" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهترین دکتر اوتیسم در اصفهان"، کلیک کنید.