بازرسی از 990 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی/ 3 هزار مرکز غیربهداشتی پلمب شد

نوروز 1403 انجام شد؛

بازرسی از 990 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی 3 هزار مرکز غیربهداشتی پلمب شد

رییس مرکز گسترش وزارت بهداشت از بازرسی 990 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و پلمب بیش از 3 هزار مرکز به علت تخلفات بهداشتی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری هیاهو، عباس علیپور، درباره بازدید گروه های نظارتی وزارت بهداشت از رستوران ها، نانوایی ها، مراکز پخت و تهیه غذا و اماکن عمومی گفت: 2 هزار و 200 گروه بهداشتی شامل 4 هزار و 400 نیرو در ایستگاه های بهداشت محیط مشغول خدمت رسانی هستند که از 28 اسفند تا 8 فروردین از 987 هزار و 368 مورد از اماکن تهیه مواد غذایی و عمومی بازدید کرده اند.

رییس مرکز گسترش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به خدمت رسانی مراکز سلامت در سراسر کشور در ایام نوروز، گفت: در این ایام حدود 657 مرکز بهداشتی روستایی، شهری و روستایی-شهری به صورت شبانه روزی مشغول ارایه خدمت به مردم هستند.

علیپور افزود: همچنین حدود 200 مرکز با وجود اینکه شبانه روزی نبودند در مکان های پرتردد در ساعاتی غیر از ساعات اداری و روز های تعطیل، فعال بودند.

رییس مرکز گسترش وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت بیش از 6 هزار و 881 نفر نیروی درمانی بهداشتی، گفت: از 28 اسفند تا 8 فروردین، حدود هزار و 971 پزشک، هزار و 900 پرستار، 110 ماما و 2500 نیروی بهداشتی به صورت شیفت بندی در کشیک های خود حاضر شدند.

رییس مرکز گسترش وزارت بهداشت همچنین افزود: در مراکز مراقبت های واگیر نیز بیش از 3 هزار نفر واکسن هاری تزریق شده است و از نمونه های اخذ شده 23 مورد طغیان بیماری های واگیر وجود داشت که با اقدامات بجا، این مشکل رفع شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازرسی از 990 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی/ 3 هزار مرکز غیربهداشتی پلمب شد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازرسی از 990 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی/ 3 هزار مرکز غیربهداشتی پلمب شد"، کلیک کنید.