پیگیری تمدید مهلت اقامت دانشجویان خارجی در ایران 

معاون وزیر علوم در گفت وگو با هیاهو خبر داد؛ 

پیگیری تمدید مهلت اقامت دانشجویان خارجی در ایران 

رییس سازمان امور دانشجویان گفت: با دستگاه های متولی توافق کرده ایم که در گام اول بحث خروج و مراجعت دانشجویان بین الملل را حذف کنیم تا دانشجوی خارجی در ایران بتواند سالانه حداکثر یک بار از طریق کنسولیِ دانشگاه مهلت اقامت خود را تمدید کند.

هاشم داداش پور، معاون دانشجویی وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری هیاهو، درباره رسیدگی سازمان امور دانشجویان به مطالبه دانشجویان بین الملل در راستای حل مشکلات کنسولی و و ویزای آنها اظهار کرد: خدمات ارایه دهنده به دانشجویان خارجی دارای چندین سطح آموزشی، رفاهی، زیرساختی، پژوهشی و کنسولی است. 

وی افزود: تمام تلاش خود را برای تسهیل در فرایند جذب و کوتاه کردن موانع پذیرش دانشجویان بین الملل بکار گرفتیم، اما همواره 2 تا 3 مانع وجود دارد؛ یکی از آنها این است که مطابق قانون اتباع در مجلس نمی توان برای مدت تحصیل دانشجویان کارت اقامت صادر کنیم. 

داداش پور تصریح کرد: دومین معضل عمده دانشجویان بین الملل این است که برای ورود و خروج مکرر به ایران مجبور هستند از طریق کنسولی خدمات دریافت کنند. 

رییس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: با دستگاه های متولی توافق کرده ایم که در گام اول بحث خروج و مراجعت دانشجویان بین الملل را حذف کنیم، یعنی دانشجوی خارجی در ایران بتواند سالانه حداکثر یک بار از طریق کنسولی دانشگاه مهلت اقامت خود را تمدید کند، در صورتی که هم اکنون با این مشکل در حوزه کنسولی مواجهه هستیم که امیدواریم این مشکل اصلاح شود تا بتوانیم خدمات بهتری را به دانشجویان بین الملل ارایه دهیم. 

معاون دانشجویی وزارت علوم گفت: جذب 320 هزار دانشجوی بین المللی در برنامه هفتم توسعه از طریق موانع کنونی امکان پذیر نیست، مگر اینکه فرایند ها گونه ای تسهیل شوند تا دانشجو با چالش های کمتر و در مدت محدودتری ویزای تحصیل و اقامت در ایران را دریافت کند که هم اکنون در حال پیگیری این موضوع هستیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیگیری تمدید مهلت اقامت دانشجویان خارجی در ایران " هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیگیری تمدید مهلت اقامت دانشجویان خارجی در ایران "، کلیک کنید.