نرخ رشد جمعیت در استان سمنان در وضعیت «بحرانی» قرار دارد

نرخ رشد جمعیت در استان سمنان در وضعیت «بحرانی» قرار دارد

به گزارش خبرگزاری هیاهو استان سمنان ،حجت الاسلام والمسلمین مطیعی در این جلسه با تقدیر از حضور حماسی مردم استان در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: یکی از مسایل مهم استان سمنان در کنار موضوع آب و تصادفات جاده ای، مساله جمعیت است که امروز به یک بحران تبدیل شده است.

وی با ابراز نگرانی از پایین بودن نرخ رشد جمعیت در استان تصریح کرد: همه مسیولان باید در خصوص افزایش نرخ رشد جمعیت در استان دغدغه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی زاد و ولد در استان افزود: جامعه و بویژه مسیولان حوزه بهداشت و درمان در سطوح مختلف نباید به خانواده هایی که فرزندان سوم یا چهارم خود را به دنیا می آورند به چشم حقارت نگاه کنند و این مساله نیازمند فرهنگ سازی است.

امام جمعه سمنان با اشاره به غربالگری های مختلف پیش از زایمان گفت: در غربالگری زایمان نباید بگونه ای رفتار شود که بانوان باردار نسبت به آینده نوزادان خود مایوس شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی ارایه تسهیلات جوانی جمعیت را یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم دانست و افزود: چرا باید در اعطای زمین ها و سایر امتیازات پیش بینی شده در قانون جوانی جمعیت به این خانواده ها سهل انگاری شود؟

نماینده مقام معظم رهبری در استان با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه ها در واگذاری امتیازات این قانون به مشمولین افزود: متاسفانه برخی افراد در کادر درمان بیمارستان ها و درمانگاه ها با ارایه برخی مشاوره ها، به بانوان باردار فشار روحی و روانی وارد می کنند هرچند در اصل انجام این مشاوره ها و غربالگری ها تردیدی نیست.

امام جمعه سمنان، برگزاری جلسات ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را لازم اما ناکافی دانست و گفت: مسیولان بخش های مختلف استان برای افزایش نرخ جمعیت در استان همه ظرفیت ها و امکانات را به میدان بیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه نبی اکرم(ص) در قیامت به کثرت نوزادان امت خود مباهات می کند خاطرنشان کرد: ازدیاد جمعیت از آن دسته اعمال صالح و نیکویی است که می تواند ذخیره قبر و قیامت انسان باشد.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نرخ رشد جمعیت در استان سمنان در وضعیت «بحرانی» قرار دارد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نرخ رشد جمعیت در استان سمنان در وضعیت «بحرانی» قرار دارد"، کلیک کنید.