صفر تا صد دوره آموزش صافکاری خودرو

آموزش صافکاری خودرو یکی از مشاغل پر درآمد در ارتباط با ماشین می باشد و با افزایش روز افزون خودروها، بازار کار این حرفه همواره بسیار پر رونق است. از این رو افرادی زیادی خواهان فرا گرفتن این حرفه از طریق های مختلفی هستند.

در دوره آموزش صافکاری خودرو، کار آموزان با صافکاری خودرو با رنگ یا بدون رنگ، آموزش برشکاری، آموزش سوراخ کاری، آموزش فلز کاری، آموزش سوهان کاری و جدا کردن بدنه، چرخ و صندلی و قطعه های دیگر خودرو و آموزش جوشکاری و با تمامی ابزارهایی که در صافکاری خودرو نیاز است آشنا می شوند و مهارت کسب می کنند.

در این دوره می توانید در صافکاری تمام خودروها  تسلط و آموزش کافی را به دست آورید. به طور کلی صافکاری خودرو شامل دو بخش است: بخش اول، آموزش صافکاری بدون رنگ و بخش دوم، صافکاری خودرو با رنگ می باشد.

در صافکاری با رنگ شما با تمام قسمت های بدنه خودرو، باز کردن و تعویض آن ها آشنا می شوید، در این بخش ابزار و تجهیزاتی که در صافکاری خودرو با رنگ نیاز است، به شما آموزش داده می شود. در ادامه مطلب به طور کامل در مورد شغل، دوره های آموزشی، بازار کار صافکاری خودرو خواهیم پرداخت.

انواع دوره های فنی حرفه ای صافکاری ماشین

دوره های آموزش صافکاری به 3 دسته تقسیم می شوند

1 – صافکاری سنتی        2 – صافکاری پی دی آر     3 – صافکاری با رنگ

آموزش صافکاری سنتی

یکی از دوره هایی که در آموزش صافکاری باید گذراند، صافکاری سنتی است.

صافکاری سنتی هنوز بین مردم رواج بسیار دارد و به شما این امکان را می دهد تا با یادگیری و آموزش آن بتوانید درآمدی کسب کنید. در دوره هایی که شما می گذرانید، به شما جزوه آموزش صافکاری خودرو داده می شود که می توانید با مطالعه جزوه ها، تسلط کافی در این حرفه را به دست آورید. با توجه به این که در صافکاری خودرو از روش های جدید و دستگاه های مدرن استفاده می شود، روش سنتی چندان کارایی نداشته اما در برخی از شرایط که ابزار و تجهیزات صافکاری پی دی آر در دسترس نیست، صافکاری سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.

آموزش صافکاری  پی دی آر

در اکثر صافکاری ها آموزش صافکاری بدون رنگ پی دی آر انجام می شود و به شما این امکان را می دهد تا با یادگیری و کسب مهارت در این حوضه به درآمد بالایی برسید. در صافکاری پی دی آر، باید بسیار تخصصی و حرفه ای این کار را انجام دهید، تا قیمت خودرو افت زیادی پیدا نکند.

شما می توانید، با شرکت در کارگاه عملی صافکاری بدون رنگ پی دی آر و گذراندن این دوره و با تمرین و تخصص در این حرفه، صافکار فوق العاده ای شوید.  در صافکاری پی دی آر از دستگاه و ابزار های مخصوص استفاده می شود.

آموزش صافکاری با رنگ

در شرایطی که خودرو دچار آسیب زیادی باشد، شما نمی توانید از روش صافکاری بی رنگ پی دی آر استفاده کنید. در این صورت، شما نیاز دارید تا صافکاری با رنگ را آموزش ببینید، برای آموزش صافکاری با رنگ باید دوره کامل صافکاری حرفه ای را بگذرانید.

در آموزش صافکاری با رنگ، تمام مراحل صافکاری حرفه ای و رنگ شناسی و رنگ زدن را آموزش می بینید. در آموزش صافکاری با رنگ شما می توانید، با در دست داشتن انواع تجهیزات، تمامی عیب های خودرو را برطرف کنید.

هزینه دوره آموزش صافکاری

قیمت و هزینه آموزش صافکاری خودرو در هر آموزشگاه متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. عامل اصلی تغییر قیمت ها، تخصص استاد آن است. اگر شما استادی که انتخاب می کنید برای آموزش، حرفه ای باشد، می توانید خیلی بهتر و سریع تر به یک صافکار خودرو حرفه ای تبدیل شوید و از این راه کسب درآمد کنید. دوره های صافکاری  خودرو شامل دوره های تئوری و عملی است. 

البته بایستی به این مورد نیز توجه داشته باشید هر چه میزان ساعت و تعداد جلسات آموزش صافکاری بیشتر باشد، قطعا باید هزینه بیشتری را جهت سپری کردن این دوره پرداخت کنید. به طور کلی سالانه سازمان فنی حرفه ای قیمت دوره های آموزشی را به آموزشگاه های زیر نظر خود ابلاغ کرده و مراکز آموزشی موظف هستند که هزینه دوره را مطابق ساعت آموزشی، تجهیزات کارگاه و سایر موارد معین کنند. 

بنابراین هزینه آموزش صافکاری خودرو در اکثر آموزشگاه ها به طور میانگین یکسان می باشد. از این رو جهت ثبت نام در دوره صافکاری خودرو حتما به طول دوره، ساعات آموزشی، تجهیزات کارگاه و مهارت استاد توجه لازم را داشته باشید.

درآمد تقریبی صافکاری و نقاشی خودرو

درآمد شغل های صافکاری و نقاشی، با توجه به نوع مهارت شما در این حرفه متغیر است. اگر شما کار خود را به صورت حرفه ای انجام دهید، در نتیجه درآمد شما بیشتر می شود. شما فقط با شرکت کردن در دوره ها نمی توانید یک صافکار حرفه ای شوید، برای تخصصی شدن در این شغل نیاز دارید تا تمرین زیاد و پی در پی  داشته باشید و تجربه کافی را در این زمینه به دست آورید.

افرادی که کار خود را به صورت حرفه ای و تخصصی انجام می دهند، در ماه چندین میلیون درآمد به دست می آورند. شغل صافکاری خودرو، یکی از شغل های پردرآمد، به حساب می آید.

اگر بتوانید صافکاری خودرو را، بدون رنگ  و بدون تعویض قطعه و با کمترین هزینه انجام دهید، مشتری ها راضی تر هستند و همین امر باعث می شود، درآمد شما نیز بالا برود.

 دقت داشته باشید درآمد صافکاران خودرو به عوامل متعددی همچون موقعیت شغلی، ساعات کاری، روز های کاری، میزان مهارت، خود اشتغالی یا در استخدام شرکت، موقعیت تعمیرگاه و سایر موارد بستگی دارد. با در نظر گرفتن موارد گفته شده می توان به طور میانگین درآمد یک صافکار حرفه ای را در طول ماه چیزی بین 20 تا 50 میلیون تومان در نظر گرفت.

مدت زمان دوره صافکاری و نقاشی خودرو

سوال تمام  کسانی که در این دوره ثبت نام می کنند و می خواهند این مهارت را کسب کنند، مدت زمان دوره صافکاری می باشد. شما باید 40 ساعت دوره آموزشی را بگذرانید، که هر جلسه آن 2 ساعت می باشد. کار عملی صافکاری خودرو و کار در کارگاه، 16 ساعت می باشد، که به طور کلی، جمعا 56 ساعت می شود. پس از اتمام دوره و گذراندن آن، باید در امتحانات تئوری و عملی شرکت کنید.

اعتبار مدرک فنی  حرفه ای صافکاری خودرو

در پایان دوره به کار آموزان، مدرک فنی حرفه ای بین المللی ارائه می شود. مدرک صافکاری خودرو که شما از فنی حرفه ای دریافت می کنید، کاملا معتبر می باشد و با استفاده از این مدرک خیلی سریع می توانید وارد بازار کار شوید و کسب درآمد کنید. برای کسب مدرک فنی حرفه ای نیز بایستی در ابتدا در دوره مد نظر خودر شرکت کرده و سپس، آموزشگاه شما را  برای شرکت در آزمون تستی و عملی به سازمان فنی حرفه ای معرفی می کند. در آزمون کتبی مهارت جو موظف است حداقل نمره 50 و در آزمون عملی 72 را کسب کند تا در این صورت مدرک بین المللی برای وی صادر شود.

مزایای آموزش کامل صافکاری

از مزایای آموزش کامل صافکاری این است که برگزاری کلاس ها در ساعت و روز های گوناگون برگزار می شود که حتی افرادی که شاغل هستند هم می توانند در این دوره ها شرکت کنند. از مزایای دیگر آن این است که می توان کلاس ها را با تعداد کم هم برگزار کرد. اگر به این حرفه علاقه دارید، بدون نیاز به پیش زمینه می توانید با شرکت در دوره های صافکاری و نقاشی وارد این حرفه شوید. دیگر مزایای آن شامل، هزینه مناسب آموزش و حضور استادهای عالی و ارائه مدرک فنی حرفه ای، همچنین مناسب بودن برای همه ی اقشار و تحویل جزوه آموزش صافکاری به کار آموزان می باشد.

چگونگی و شرایط شرکت در دوره های آموزش صافکاری و نقاشی خودرو

برای شرکت در دوره آموزش صافکاری خودرو، در مرحله اول، باید در یک آموزشگاه صافکاری پی دی آر فنی حرفه ای ثبت نام کنید. شما می توانید هزینه را کامل، یا به صورت اقساطی پرداخت کنید.

پس از این که هزینه را پرداخت کردید، می توانید دوره های عمومی و خصوصی را بگذرانید.

گذراندن دوره صافکاری خودرو، در آموزشگاه خصوصی قیمت بالاتری دارد، ولی آموزشگاه عمومی از قیمت پایین تری برخوردار است.  تفاوت این دو آموزشگاه در تعداد نفرات شرکت کننده در دوره هستند و تفاوت دیگر آن، مهیا کردن زود هنگام شرایط اشتغال، برای کار آموز می باشد.

کیفیت این دو آموزشگاه از لحاظ آموزش، با هم هیچ تفاوتی ندارند. آموزش دوره های صافکاری و نقاشی خودرو به شکلی است که، شما بدون هیچ علم و دانشی می توانید، در کلاس ها شرکت کنید و به یک صافکار خوب تبدیل شوید.

با شرکت در  دوره آموزش صافکاری می توانید با نحوه ی صافکاری با قالب تنه، آموزش صافکاری گریسی، صافکاری گلگیر و کاپوت آشنا شوید، و آمادگی لازم را برای شروع این شغل به دست آورید.

در پایان آموزش کامل صافکاری خودرو، با دریافت مدرکی که از آموزشگاه فنی و حرفه ای دریافت می کنید، می توانید هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور برای اشتغال از آن استفاده کنید.

ویژگی صافکار خودرو

تعمیرکار صافکاری خودرو، در تعمیر ظاهر بیرونی خودرو تخصص و مهارت دارد. آن ها تمام نقص های بیرونی خودرو را از جمله خراش ها، چرخش ها و تمام نقص هایی که در یک خودرو به وجود آمده است را با استفاده از تکنیک و با استفاده از ابزار و تجهیزات لازم برطرف می کنند. تعمیر کار صافکاری خودرو، به جزییات توجه زیادی دارد و از طریقه نگهداری رنگ های مختلف اطلاع دارد.

تعمیرکاران صافکاری خودرو علاوه بر کار پولیش خودرو، اصلاح رنگ برای از بین بردن خراش و ایراد رنگ را انجام می دهند. برای این که افراد بتوانند به یک تعمیرکار صافکاری خودرو حرفه ای و ماهر تبدیل شوند، باید در برنامه آموزش پولیش و جزئیات خودرو شرکت کنند. پس از تمام شدن دوره آموزشی می توانید به عنوان تعمیرکار صافکاری خودرو و حتی در راه اندازی کسب و کار اقدام به کار کنید.

مهارت های مورد نیاز در دوره  کامل صافکاری و نقاشی خودرو

در دوره کامل صافکاری خودرو، مهارت و تکنیک های فراوانی را به شما آموزش می دهند، که آموختن این مهارت ها لازم و ضروری می باشد. مهارت هایی که با گذراندن این دوره ها به دست می آورید عبارتند از :

  1. آشنا شدن با تمام ابزار و تجهیزات مختلف صافکاری خودرو و چگونگی استفاده از آن ها
  2. آگاهی از تمام عیب های رنگ مثل خراش و اکسیداسیون
  3. آشنا شدن با نمونه های مختلف رنگ ها و چگونگی نگهداری از آن ها
  4. آموزش شیوه اصلاح رنگ برای عیب های عمیق و خراش ها
  5. آموزش تمام تکنیک ها در صافکاری مثل واکس زدن و ترکیب کردن
  6. آموزش شست و شو و خشک کردن درست خودرو بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود
  7. آموزش پیشگیری از آسیب ها و صدمه به خودرو در حین انجام صافکاری
  8. آشنایی با شیوه ی کار دستگاه های کوبنده و تمام ابزارهای صافکاری خودرو

بازار کار صافکاری و نقاشی خودرو

به دلیل سرمایه گذاری زیاد روی خودرو و اهمیت ظاهری خودرو برای افراد، بازار کار صافکاری خودرو در حال افزایش است.

در ایران برای تعمیرکارهای صافکاری و نقاشی خودرو فرصت شغلی بسیار زیاد است،  به عنوان مثال، نمایندگی های خودرو، فروشگاه های وسایل خودرو، و کارواش ها را می توان نام برد.  به دلیل این که دولت تلاش دارد تا  صنعت خودرو سازی خود را گسترش دهد، همین مسئله باعث شده تا نیاز به صافکار خودرو افزایش پیدا کند.

 

جمع بندی

دوره آموزش صافکاری خودرو، دوره ای است که هر فرد با گذراندن ان به صورت عملی و تئوری آماده می شود تا وارد کار شود.

آموزش صافکاری خودرو در آموزشگاه های مختلفی صورت می گیرد، صافکاری و نقاشی خودرو یکی از پرکاربرد ترین شغل در ارتباط با تعمیرات خودرو است، انجام دادن این کار خود یک هنر محسوب می شود.

صافکار خودرو، وظیفه تعمیر و ترمیم قطعه های بدنه خودرو، شاسی خودرو و قسمت های دیگر بدنه را برعهده دارد. صافکاری خودرو مانند حرفه آهنگری می باشد، با این تفاوت که در صافکاری خودرو نیاز به دقت بالا و ظرافت خاصی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صفر تا صد دوره آموزش صافکاری خودرو" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صفر تا صد دوره آموزش صافکاری خودرو"، کلیک کنید.