شکرانه ای برای ایران – هیاهو

به مناسب حضور مردم در انتخابات و پیروزی دکتر پزشکیان در سمنان

به گزارش خبرگزاری هیاهو استان سمنان ،هواداران و اعضای ستاد دکتر مسعود پزشکیان در سالن هلال احمر سمنان گرد هم آمدند و در مراسمی با عنوان آیین سپاس، پیروزی وی را جشن گرفتند.

طرفداران سمنانی مسعود پزشکیان با حضور در مراسم شکرگزاری حماسه حضور مردم ایران در انتخابات و استقبال از ایام محرم، تغییر برای بهبود زندگی را به زبان آوردند.

برخی از هواداران حاضر در این مراسم اعلام کردند: همه ما امروز خوشحالیم، نه از آن جهت که کاندیدای مورد حمایت ما پیروز انتخابات شده که البته جای خرسندی دارد، خوشحالی بزرگ ما اما به آن سبب است که می‌توانیم به ایرانی پیشرو، باثبات و امن دل ببندیم که جایی برای زندگی همه ما و فرزندانمان خواهد بود.

شکرانه ای برای ایران

***احمد همتی رییس ستاد انتخاباتی پزشکیان در سمنان در این آیین از شکوه حضور مردم در پای صندوق‌های رای قدردانی کرد و افزود: رییس جمهور منتخب با عزمی جزم و با پشتوانه مردمی برای حل مشکلات کشور قدم خواهد برداشت.

وی اضافه کرد: پزشکیان از مردان نیک‌سرشت، صادق و راستین روزگار است که با اهتمام ویژه بهبود وضعیت معیشتی مردم را دنبال می‌کند.

رییس ستاد انتخابات پزشکیان در سمنان گفت: همه مردم با امید به تحقق وعده‌ها پای صندوق رای آمدند و باید مراقبت شود این وحدت و انسجام در ادامه مسیر نیز حفظ و برای بهبود امور و رفع مشکلات گام برداریم.

همتی، با بیان اینکه آگاهی و هوشیاری در این برهه حساس، قطعاً می‌تواند برای کشور ما بسیار موثر باشد و این را تاریخ نشان خواهد داد، اظهار کرد: از همه اعضای ستادهای استانی که شبانه روز تلاش کردند و فضای بسیار سرد حاکم بر جامعه را با اطلاع رسانی به یک فضای پرشور تبدیل کردند و در جای جای ایران عزیز نیز این اتفاق افتاد تا موج بلندی از عدالت و آزادی در کشور به راه بیفتد، تشکر فراوان دارم.

وی، با تقدیر از اعضای ستاد و حامیان کاندیدای رقیب، مسئولان در بخش های مختلف اجرایی و امنیتی، گفت: امیدوارم با رشد و بالندگی که در زمان حاضر در کشور وجود دارد شاهد توسعه پایه و اساس در آینده باشیم.

همتی با اشاره به اینکه در آغاز ماه محرم هستیم و خوشا راهی که آغازش حسین است، گفت: این آغاز راهی هست که باید با هم بپیماییم و بدانیم مراسمی مانند مراسم محرم و دهه محرم که همه ما آن را گرامی می‌داریم فقط مراسم نیست و درس آموزی است.

شکرانه ای برای ایران

رییس ستاد انتخابات پزشکیان در استان سمنان اظهار داشت: امام حسین (ع)در آن شرایط سخت و دشوار تمام زندگی خود را تقدیم کرد تا راه درست و اصلاح دین جدش پیامبر اکرم (ص)صورت بگیرد، گفت: در همان شرایط سخت فردی به نام حر که تا ساعاتی پیش فرمانده لشکر دشمن بود را پذیرفت، به او توهین نکرد، پرونده سازی و تخریبش نکرد، او را با آغوش باز پذیرفت و اولین شهید کربلا شد. آیا ما اینگونه ایم ؟ خالد بن ولید فرمانده سپاه دشمن که زخم‌های کاری بر سپاه اسلام زد، وقتی به سوی سپاه اسلام آمد؛ پیامبر اکرم او را فرمانده لشکر اسلام کرد. آیا ما این‌گونه‌ایم یا نیروهای خودمان را به راحتی حذف می‌کنیم و درصدد حذف آنها هستیم؟.

همتی گفت: انتخابات اخیر در شرایطی برگزار شد که کشور در سه سال اخیر تورم 40 تا 60 درصدی را تجربه کرده و بودجه‌های انقباضی داشتیم. یعنی حقوق‌ها به جای اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش یابد ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد و بسیاری از تسهیلات بانک ها به خصوص در بخش تولیدی محدود شد و در این شرایط انقباضی ما چنین تورمی داریم یعنی اگر شرایط عادی باشد و حقوق‌ها افزایش قانونی داشته باشد و تسهیلات به موقع پرداخت شود قطعاً این تورم بالاتر خواهد رفت.

وی افزود: قدرت خرید مردم متاسفانه به طور بی‌سابقه‌ای در سه چهار سال اخیر کاهش پیدا کرد و حدوداً به یک سوم رسید. ضمن اینکه گوشت قرمز- مرغ – لبنیات- برنج و دیگر کالای اساسی از سفره‌های مردم با حقوق های فعلی حذف شد.

همتی گفت: دکتر پزشکیان اعتقاد دارد همه ملت ایران باید در صحنه‌ها حضور داشته باشند و از ظرفیت‌های آنان استفاده شود، این نقطه عطفی هست که باید به آن توجه کرد و اعتقاد دارد که با همه کشورهای جهان باید ارتباط داشت و این هم نقطه عطف دیگری است که باید توجه شود.

رییس ستاد انتخابات پزشکیان در استان سمنان با بیان اینکه متاسفانه سه انتخابات بسیار کم رمق و کمرنگ را در گذشته پشت سر گذاشتیم و کمترین مشارکت را بنا به دلایلی که گفتم شاهد بودیم، اظهار کرد: بخشی از این موضوع شرایط معیشتی و اقتصادی بود و بخشی هم رد صلاحیت‌های گسترده و بی‌سابقه در سراسر کشور؛ چه در مجلس و در چه در ریاست جمهوری. مردم این بار به میدان آمدند تا به بی‌عدالتی‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پایان یابد. به میدان آمدند تا به برخوردهای صنفی با معلمان، کارگران، کارمندان، از اساتید و سایر اقشاری که برای احقاق حقوق خود به خیابان آمده بودند و مورد تعرض قرار گرفتند، پایان بدهند. به میدان آمدند تا از برخورد خشونت‌آمیز با پسران و دختران این سرزمین پایان دهند .به میدان آمدند تا بگویند ایران سرزمین دانش و خرد ورزی و عدالت جویی و حق طلبی است. این‌ها باعث شد که اراده ملت به اراده اقلیت غلبه پیدا کند .

همتی با بیان اینکه ما در کشورمان ظرفیت‌های بی‌شماری داریم؛ از منابع طبیعی تا سرمایه‌های انسانی، اظهار کرد: در استان خودمان هم اگر از این ظرفیت‌های کم نظیر و بی‌نظیر به خوبی استفاده کنیم قطعاً می‌توانیم معضلات و مشکلات معیشتی کشور را حل کنیم که این در شعارها و برنامه‌های آقای پزشکیان وجود دارد.

***سید مسعود سیادتی رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در شهرستان سمنان هم در این مراسم گفت: تعریف وجود و بودن را یک بار دیگر به نمایش درآوردیم. ما نمی‌توانیم باشیم و نفس نکشیم و تغییر ایجاد نکنیم. ما هستیم برای ایران؛ برای ایرانیان؛ برای آزادی.

وی گفت: امیدوارم که همیشه این همت، این جدیت، این حضور برقرار باشد. ما ایرانی هستیم، ایرانی تحقیر را تحمل نمی کند، ما ایرانی هستیم. ایرانی تشنه آزادی است.

شکرانه ای برای ایران

***علی اصغر جمعه ای نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان سمنان هم در این مراسم، گفت: عرض ارادت دارم خدمت کلیه عزیزانی که در این گردهمایی حضور به هم رساندند برای تبریک یک پیروزی، یک تغییر، یک تحول در راستای سربلندی ایران عزیز و آرامش تمام ایرانیان. ایران متعلق به تمام ایرانیان است، تفکیک قومیت، زبان، مذاهب و عقاید در ایران به معنای اینکه جدا جدا باشند اصلاً معنا و مفهومی نداره و این هنر و امتیاز ایران هست که زبان‌های مختلف اقوام و مذاهب از دیرباز در کنار هم زیستن و در کمال مهربانی و مهرورزی با هم زیستند و با خط کش کشیدن و جداسازی همواره مخالف بودند و تمام موفقیت که تمدن چند هزار ساله ایران رو ساخته، در سایه همین رهبر و ما در این مقطع زمانی به هر چیزی بیشتر به وحدت نیاز داریم، اجماع ملی داریم .

شکرانه ای برای ایران

وی گفت: در این پیچ و خم‌های بسیار سختی که کشورمان با آن در اثر تحریم‌های ظالمانه و بعضاً مسبب داخلی خودمان بوده، بتوانیم گذر کنیم و برای سربلندی ملت و شکوفایی معیشت و اقتصاد کشورمان راهگشایی ایجاد شود.

***مرتضی دهرویه فعال ورزشی و از اصلاح طلبان سمنانی نیز در این مراسم با تقدیر از حضور باشکوه مردم در انتخابات، مطالبی در خصوص ویژگی ها و برنامه های دکتر مسعود پزشکیان ارائه کرد.

وی با تقدیر از حضور و حمایت جامعه ورزش استان و قهرمانان،پیشکسوتان، ورزشکاران و اهالی ورزش از دکتر مسعود پزشکیان، گفت: مدت‌ها بود که دیگر تاب و رمقی برای من و همنسلانم نمانده بود، آنقدر از ناملایمات و ناکارآمدی‌ها احساس خستگی و خفگی داشتیم و آنقدر دلمان برای برادران و خواهرانی که آزار و آسیب دیدند و یا از پیش‌مان رفتند،گرفته بود که حتی فوتبال هم حالمان را خوب نمی‌کرد، حتی گل‌های تیم ملی هم مسکنی برای پرتاب شدن به بی‌خیالی نمیشد و هیچ چیز و هیچ کس سر ذوقمان نمی‌آورد.

شکرانه ای برای ایران

وی افزود: در جمع‌های دوستانه مدام می‌گفتند و می‌گفتیم دیگر هیچ‌وقت مثل قبل نمی‌شویم، هیچ وقت آن روزهای خوب برنخواهد گشت، می‌شود که دوباره یک دل سیر بخندیم؟ انگار دنیا برای‌مان تمام شده بود، انگار هیچ چیز رنگی در جهان وجود نداشت و انگار که آفتابی هرگز، گوشه چشمی هم بر خموشی این دخمه نخواهد انداخت.اما ناگهان صدای تو را شنیدیم که برای ایران، پا به میدان گذاشتی، آمدی و گفتی که برای نجات ایران آمدم، آبرویم را می‌گذارم و گردنم را ضمانت حرف‌هایم می‌کنم، از علی گفتی، از مردانگی و عدالت، از رفع تبعیض و مبارزه با ظلم، از صلح و دوستی و برابری.گفتی آزادی حق مردم است، گفتی هر عقیده‌ای اگر به زور اجبار و تحمیل باشد، نور نیست و عین ظلمت است، گفتی همه مردمان فارغ از قومیت و مذهب باید مورد احترام باشند.تو گفتی و گفتی و گفتی و چراغ‌های امید را در دلمان روشن کردی، تو حرف زدی و حرفت بر دل مردمان خسته از بی‌تدبیری‌ها، ناکارآمدی‌ها و دروغ‌ نشست، تو سخن راندی و قلب‌ها روشن شد و کیست که نداند آنچه که از دل برآید، لاجرم بر دل نشیند.

وی اضافه کرد: آقای دکتر مسعود پزشکیان، نهمین رئیس جمهور ایران؛ امروز روز پیروزی تو نیست که روز پیروزی ملت ایران است که توانستند از ناامیدی زیاد، به امیدواری گذر کنند که توانستند از سکوت و سکونی که نمودش در چندین دوره انتخابات قبلی بروز کرد به جنبش و حرکت مدنی و اصلاح تدریجی گذر کنند.امروز اما روز دیگری است، زمان، زمان تغییر است، زمان تحقق است و زمان به ثمر نشستن همه امیدها. زمان دیدن آن اکثریت ۶٠ درصدی غایب.در دلم حس عجیبی دارم، ترکیبی از بیم و امید، ملغمه‌ای از خوف و رجا و باور دارم دیگر این مردم خسته‌تر از آن هستند که خدای ناکرده ناامید شوند. اما می‌دانم و اطمینان دارم که با تمام توان به پای عهدت می‌مانی.عجیب نیست چون در زندگی شخصی‌ات و در گذشته‌ات هم ثابت کرده‌ای که مرد است و حرفش؛ و تو مرد بودی و یک عمر پای حرفت، پای عهدت و پای عشقت ایستادی. امروز هم به پای مام میهن و مردمانش خواهی ایستاد.

این فعال اصلاح طلب تصریح کرد: ما مردمان ایران عزیز و استان پهناور سمنان هم، با چشمانی اشکبار، با قلبی فشرده و با جگری خونین از همه اتفاقات تلخی که در گذشته نه چندان دور در این مرزو بوم به وقوع پیوست با تو عهد میبندیم که همراه و همکارت برای بهبود اوضاع فرزندان ایران عزیزمان باشیم،

***مهدی کرم الدین رئیس کمیته جوانان ستاد پزشکیان در سمنان نیز گفت: دکتر پزشکیان آمده است تا شما ادامه دهنده راه ساختن این کشور باشید. جوانان عزیز ما هستیم تا شما بمانید و وطن خود را بسازید؛ به امید روزهای شادتر، زیباتر و آینده‌ای روشن‌تر برای جوانان.

شکرانه ای برای ایران

***طاها یزدانیان مسول کمیته رأی اولی های ستاد انتخاباتی پزشکیان در سمنان نیز در سخنانی گفت: ملت بزرگ ایران یک بار دیگر صلابت خود را به نمایش گذاشت و با عزم راسخ خود حماسه‌ای با شکوه را رقم زد و این حماسه باشکوه نشانگر وحدت ملی است و پیگیری مطالبات مردم را برای رئیس جمهور سهل و آسان می‌نماید .

وی افزود: بنده یک رای اولی و افتخار می‌کنم که به دکتر مسعود پزشکیان رای دادم و با کمال افتخار و مسرت پیروزی غرورآفرین جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تبریک عرض می‌نمایم و این موفقیت نشان دهنده اعتماد و ایمان مردم به شخصیت برجسته و مردمی جناب دکتر پزشکیان است. بی‌شک شخصیت برجسته ایشان در شکل گیری یک اجماع ملی برای تحول‌خواهی نقشی برجسته دارد و امیدوارم همگان قدر این پیروزی را بدانیم و آن را مقدمه‌ای برای پیروزی های بزرگ و به نفع مردم عزیز ایران بشماریم.

وی اضافه کرد: حیاتی ترین کار دولت جناب آقای پزشکیان این است که صدای اکثریت اعم از خاموش و گویا را بشنود و به معنای واقعی بدان تمکین کند. انتخاب دکتر پزشکیان احیای امید مردم در اوج ناامیدی است. دکتر پزشکیان برای تقویت رابطه حاکمیت با مردم قدم به این عرصه گذاشته است تا ساختارهای غلط، مشکلات مردم را مرتفع و در نهایت اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی را احیا کند.

شکرانه ای برای ایران

یزدانیان تاکید کرد: امیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز پیام بزرگ ملت شریف ایران در ۸ و ۱۵ تیرماه را به گوش جان شنیده و وارد همگرایی شده و همکاری لازم را با دولت منتخب مشمول نماید.

وی خطاب به دکتر پزشکیان گفت: همانگونه که بارها بیان نمودید مشکلات عدیده‌ای در جامعه اعم از تورم ،گرانی، بیکاری، فقر و ده‌ها مشکل دیگر وجود دارد و این موارد جز با همت والای شما، مرتفع نمی‌گردد. مردم با رای دادن به حضرت عالی خواستار تغییر در سرنوشت خود هستند و به تغییر نیز لبیک گفتند. مردم منتظرند تا با اتکا به فرصت‌های موجود و با توجه به علی رغم همه دشواری‌ها، ملت را به ساحل آرامش نزدیک نمایید.

وی گفت: باید به رقبای آقای دکتر پزشکیان گفت که این آرامش را از مردم سلب ننماید و اکنون زمان وحدت همراهی و رفاقت است. باید به بعضی از رقبای پزشکیان گفت که از دولت سایه بیرون بیایند و دولت آفتاب را تشکیل دهند. شاید این تغییر از سایه به آفتاب برای مردم خروجی مناسبی داشته باشد.

***مسئول کمیته‌های اجرایی ستاد پزشکیان در استان سمنان هم بر لزوم ایجاد وحدت و انسجام بیشتر بین همه گروه‌های سیاسی کشور تاکید کرد و گفت: انتظار می رود که همه جریان‌های سیاسی، فارغ از دسته‌بندی‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی، برای مردم و برای ایران در کنار دولت دکتر پزشکیان قرار بگیرند.

شکرانه ای برای ایران

***افشین خورشیدوند در حاشیه آیین شکرگزاری حماسه حضور مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگاران از انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان یکی از بزرگترین امیدهای سیاسی مردم در این مقطع مهم نام برد و اظهار کرد: انتخاب دکتر مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور، امید زیادی در بین مردم و نسل جوان ایجاد کرده است.

وی ضمن تبریک انتخاب دکتر پزشکیان به همه ایرانیان و خصوصا هواداران رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران تصریح کرد: دکتر پزشکیان نه تنها در بین طبقه متوسط بلکه در بین اقشار مختلف مردم و از جمله محرومان جامعه و قشر کارمند و کارگر نیز که طی این سالها با مشکلات معیشتی روبرو شدند نیز هواداران زیادی دارد. امیدی که دکتر پزشکیان در بین اقشار مختلف مردم ایجاد کرده می تواند به افزایش سرمایه اجتماعی حاکمیت کمک کند.

خورشیدوند از منتخب ملت ایران به عنوان چشم امید فعالان اقتصادی نام برد و گفت: اثر این امیدبخشی روانی را یک روز بعد از انتخابات در بازار بورس و بازار ارز نیز به وضوح همه دیدند.

مسئول کمیته‌های اجرایی ستاد پزشکیان در استان سمنان ادامه داد: احتمالا نگاه عقلانی دکتر پزشکیان و تیم اقتصادی ایشان به اقتصاد، دیپلماسی اقتصادی و روابط بین المللی می تواند در کوتاه مدت و میان‌مدت گشایش‌هایی در این حوزه ایجاد کند اما برای عمق‌بخشی به این گشایش‌ها و بهبود اقتصاد کشور در درازمدت، نیازمند اقدامات عملی دولت دکتر پزشکیان هستیم.

عضو ستاد دکتر پزشکیان در استان سمنان به حضور طیف گسترده‌ای از نسل جوان در بین هواداران دکتر پزشکیان اشاره و خاطرنشان کرد: این طیف جوان و باانگیزه می‌تواند به عنوان حامیان و پشتیبانان دکتر پزشکیان سبب ایجاد یک تحرک در حوزه‌های مختلف شود.

این تولیدکننده ادامه داد: به نظر می‌رسد نگرش یکسان مبتنی بر منافع ملی به فرصت‌های اقتصادی توأمان در عرصه بین‌المللی و ایجاد گشایش‌های عملی جدی در این بخش در کنار تلاش برای ایجاد گشایش‌های بانکی و…می‌تواند منجر به یک تحرک اساسی در اقتصاد کشور شده و به خروج اقتصاد ایران از رکود فعلی کمک کند.

‌خورشیدوند، با بیان اینکه پیروزی دکتر پزشکیان در دور دوم و افزایش چشمگیر آرا وی در کمتر از یک هفته، نشان داد که اگر اتحاد و انسجام داشته باشیم می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم اضافه کرد: باید بستری فراهم شود که همه حول محور منافع ملی و نظام گردهم بیاییم و برای برون‌رفت اقتصاد کشور از تنگناهای فعلی تلاش کنیم.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه بعد از اعلام نتایج باید رقابت‌های سیاسی را کنار بگذاریم و بر رفاقت‌ها تمرکز کنیم، گفت: نگاه باز و ملی دکتر پزشکیان، نقطه‌ی اتکاء خوبی است که می‌تواند دوستداران کشور و دغدغه‌مندان میهن عزیزمان را دور هم جمع کرده و برای غبله بر مشکلات مردم متحد کند.

شکرانه ای برای ایران

وی از انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان یک فرصت تاریخی یاد کرد و افزود: همه ما در برابر این فرصت تاریخی به دست آمده مسئولیت داریم و باید از آن در راستای منافع ملی استفاده کنیم.

این تولیدکننده و کارآفرین با اشاره به برخی مشکلات استان سمنان گفت: در حال حاضر مهمترین مطالبه مردم در این استان، رفع مشکل کم آبی است و مردم انتظار دارند که دولت در راستای رفع این معضل تلاش کند.

خورشیدوند با بیان اینکه استان سمنان از ظرفیت بالایی در حوزه های تولید و اشتغال برخوردار است، تصریح کرد: رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران، کمک به ایجاد برخی زیرساخت ها، رفع مشکلات ناشی از کمبود منابع آبی و انرژی و…می تواند زمینه را برای توسعه بیش از پیش استان و ایجاد جهش در این بخش فراهم کند.

پخش سرود حماسی ایران ایران و اجرای دف نوازی و … از دیگر برنامه های این مراسم بود .

شکرانه ای برای ایرانشکرانه ای برای ایرانشکرانه ای برای ایرانشکرانه ای برای ایرانشکرانه ای برای ایرانشکرانه ای برای ایرانشکرانه ای برای ایرانشکرانه ای برای ایرانشکرانه ای برای ایرانشکرانه ای برای ایرانشکرانه ای برای ایرانشکرانه ای برای ایرانشکرانه ای برای ایرانشکرانه ای برای ایرانشکرانه ای برای ایرانشکرانه ای برای ایرانشکرانه ای برای ایران

» گزارش :حسن عربی

»عکس ها: امیررضا دهرویه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شکرانه ای برای ایران – هیاهو" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شکرانه ای برای ایران – هیاهو"، کلیک کنید.