روح الله اُمت و نایب بر حقّش

روح الله اُمت و نایب بر حقّش

هیاهو/آذربایجان غربی 14 خرداد 1368 طلبه ای به نام روح الله موسوی خمینی کسی که با دستانی خالی و با نیروی ایمان، تقوا و با حمایت مردم کشورش رژیم طاغوت ستم شاهی را سرنگون کرده بود، روحش به ملکوت اعلا پیوست و به گفته کارشناسان بزرگترین تشییع تاریخ توسط مردم باوفا و قدرشناس ایران برایش رقم خورد.

حضرت امام خمینی (ره)، طلبه ای بود که از سال 1342 مبازرات خود را علیه رژیم پهلوی شروع کرد و با تحمل حبس و تبعیدها و شهادت فرزندش توانست این رژیم را در سال 1357 در 22 بهمن سرنگون کند؛ جهانیان مات و مبهوت از نیرو و قدرت ایمانش بودند و شگفت انگیزترین انقلاب اسلامی جهان را به پا کرد. 

سکینه دولتی از اهالی خوی که اکنون 72 سال دارد در مورد انقلاب و امام خمینی (ره) چنین می گوید:من در سال 1342 تقریبا 10 سال داشتم و آن زمان رادیو و تلویزیون و روزنامه در دسترس مردم نبود اما وقتی پدرم از روستا به شهر خوی می رفت از شهر به ما خبر می آورد که یک سید جوانی در قم علیه شاه سخنرانی کرده و احتمال دارد که نیروهای شاه او را بکشند.

سکینه ادامه می دهد: برای اولین بار عکس امام خمینی (ره) در خوی را در سال 1350 در کیف شوهرش دیده بود و زمانی که خبر ارتحال امام را شنیدیم با شوهرش خیلی گریه کردیم چون می دانستیم او با انقلابش کار بسیار بزرگی را انجام داده و زحمات و رنج های زیادی را تحمل کرده بود.

عادل نجف زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس، رمز پیروزی و انقلاب امام خمینی (ره) را مردمی بودنش عنوان کرد و گفت: مردم ایران با تمام قدرت پشت سر امام ایستادند و به ایشان لبیک گفتند.

وی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هشت ساله با رهبری امام خمینی، نتیجه مردمی بودن و حمایت تمام قد مردم از راه و انقلاب بود.

نجف زاده ادامه داد: در حال حاضر هم مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله امام خامنه ای با قدرت و درایت کشتی انقلاب و نظام را هدایت می کند و جمهوری اسلامی را به مقتدرین نظام ها در سطح جهان تبدیل کرده است.

به گزارش هیاهو، آری رمز موفقیت روح الله، مردمی بودنش بود و این روح الله چنان در دل و جان امت نفوذ  دارد که هنوز بعد از سالها از فراقش، امتش اشک می ریزند و عاشقانه دوستش دارند و در حال حاضر هم نایب برحقش حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دهنده راه انقلابی است که روح الله موسوی خمینی در سال 1357 آن را با همکاری و همراهی و حمایت مردمش شروع کرده است.

پایان خبر هیاهو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "روح الله اُمت و نایب بر حقّش" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "روح الله اُمت و نایب بر حقّش"، کلیک کنید.