دستگیری عامل سرقت کارت‌های بانکی سالمندان

دستگیری عامل سرقت کارت‌های بانکی سالمندان

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی بخشی ظهر امروز ۳۰ مرداد ماه در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: اولین فردی که شکایت خود را ثبت کرد، مرد ٧٨ ساله‌ای بود که ادعا می‌کرد فردی ناشناس اقدام به سرقت از کارت بانکی او نموده و در طرح شکایت خود اعلام کرد: «روز گذشته کنار یک دستگاه عابربانک ایستاده بودم و می‌خواستم پول بگیرم.کارت خود را به شخصی که نزدیک و کنار عابر بانک بود سپردم تا موجودی آن را برای من دریافت کند که این فرد کارت خود را با کارت من جا به جا و کل موجودی‌ آن را برداشت نموده است».  

وی افزود: در حالی که رسیدگی به شکایت این پرونده آغاز شده بود، شکایت‌های مشابه دیگری به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ارسال شد.

دادستان کرمان گفت: در پی شکایت افراد متعددی به مرجع قضائی مبنی بر برداشت غیرمجاز و سرقت از حساب‌های بانکی‌شان؛ در محدوده میدان علی بن ابی طالب علیه السلام، خیابان سرباز و ۱۷ شهریور کرمان و در حوزه استحفاظی کلانتری ١١ رسیدگی به موضوع در دستور کار مرجع قضائی قرار گرفت.  

وی وجه تشابه همه شکایت‌های واصله را سن و سطح سواد شاکیان دانست و تصریح کرد: سارق، در قالب کمک به افراد مسن و بیسواد، ضمن سوءاستفاده از اعتماد آن‌ها، نسبت به تعویض کارت افراد با کارت‌های تقلبی جابه‌جا و سپس اقدام به خالی نمودن مبلغ کارت می‌کرد.

بخشی افزود: با دستور بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، دوربین‌های مدار بسته موجود در محل‌های وقوع جرم بازبینی شد و از طریق اقدامات فنی و اشراف اطلاعاتی مخفیگاه متهم پرونده با هویت م- الف ٣٨ ساله و دارای سابقه کیفری به اتهام نزاع و درگیری، شناسایی و در حالی که شمار شاکیان و مالباختگان این پرونده به ١۵ نفر رسیده بود، دستگیر شد و با توجه به شواهد و قرائن موجود و نیز شناسایی صورت گرفته از سوی شکات، به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری و فریب دادن افراد سالخورده اعتراف و اقرار نمود. 

دادستان کرمان خطاب به شهروندان توصیه کرد: هرگز کارت بانکی و رمز آن را در اختیار دیگران قرار ندهند و مراقب افراد سودجو و فرصت طلبی که در کنار دستگاه‌های خودپرداز پرسه می‌زنند، باشند و علی‌رغم تأکیدات بسیار اما باز هم برخی افراد با بی توجهی به برخی نکات امنیتی، بستر را برای سوء استفاده کلاهبرداران فراهم می‌کنند و ضمن متضرر شدن و ایجاد نگرانی برای خود، به حجم پرونده‌های مراجع قضائی می‌افزایند. 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دستگیری عامل سرقت کارت‌های بانکی سالمندان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دستگیری عامل سرقت کارت‌های بانکی سالمندان"، کلیک کنید.