حقوق زائران ایرانی در عراق رعایت شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

حقوق زائران ایرانی در عراق رعایت شود

حجت الاسلام والمسلمین نواب و نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق درباره مسایل و مشکلات زائران اربعین حسینی در سفر به عراق و تلاش‌های صورت گرفته برای خدمات رسانی بهتر به زائران ایرانی تبادل نظر کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری هیاهو، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که در نجف به سر می‌برد امروز با آیت‌الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف با اشاره به برخی مشکلات مبتلابه زائران اربعین در سفر به عراق بویژه در سفر‌های زمینی و افزایش سالانه حجم زائران حسینی، درباره تلاش‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های مختلف و موکب‌های مردمی برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به زائران ایرانی تبادل نظر کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برلزوم توجه، مدیریت و نظارت مستمر در امر حمل و نقل زائران ایرانی در سفر‌های بین شهری درعراق تاکید کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولان عراقی به موضوع رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دراین کشور شد.

وی افزود: کثرت جمعیت زائران در بازگشت به ایران، خستگی ناشی از سفر‌های پی در پی رانندگان و تعجیلی که از طرف زائران صورت می‌گیرد، باید مورد توجه قرار گرفته و حقوق زائران رعایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین با اشاره به بازدید‌های صورت گرفته توسط معاونین و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت از تعدادی از مواکب ایرانی در نجف و گفتگو درباره مشکلاتشان در ارائه خدمات به زائران تاکید کرد: این نکات قابل تامل است و با حضور میدانی مسئولان تصمیم گیر می‌تواند حل و فصل شده و زمینه ارائه خدمات بهتر مواکب فراهم شود.

آیت الله حسینی هم ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام والمسلمین نواب به برخی مسایل زائران و مواکب درموسم اربعین اشاره کرد و گفت: با انجام برخی اقدامات مانند فراهم کردن زمینه انبار کردن وسایل و امکانات موکب‌های ایرانی در شهر‌هایی که خدمات ارائه می‌دهند، می‌توان موجبات رضایمندی بیشتر صاحبان مواکب و کاهش هزینه‌ها را فراهم آورد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حقوق زائران ایرانی در عراق رعایت شود" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حقوق زائران ایرانی در عراق رعایت شود"، کلیک کنید.