حضور اقوام و اقشار مختلف نصف جهان در انتخابات/احیای زاینده رود مهم ترین دغدغه مردمی

حضور اقوام و اقشار مختلف نصف جهان در انتخابات/احیای زاینده رود مهم ترین دغدغه مردمی

هیاهو اصفهان – محمد رضایی فرد: دومین مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، راس ساعت ۸ صبح امروز، جمعه ۱۵ تیرماه، در سراسر کشور از جمله استان اصفهان با ۳۱۷۰ شعبه اخذ رای آغاز شد.

پس از آغاز رسمی فرآیند رای گیری و اعلام وضعیت عادی ۲۸ شهرستان استان، استاندار اصفهان با حضور در شعبه اخذ رأی واقع در گلستان شهدا و ایستادن در صف مردم متقاضی، رأی خود را به صندوق انداخت.

سیدرضا مرتضوی پس از انداختن رأی خود در صندوق انتخابات در جمع خبرنگاران، مردم را پیروز واقعی انتخابات دانست و تاکید کرد: پیروز واقعی این انتخابات مردم عزیزما هستند.

استاندار در صف

حضور استاندار اصفهان در صف رای گیری، فرصتی برای در د و دل مردم با مرتضوی و پیگیری مشکلات آنها بود، یکی از این افراد، مادر سالخورده شهیدی است که مشکل زمینش قدمتی به اندازه دوران دفاع مقدس تاکنون دارد که استاندار اصفهان پس از شنیدن شرح مشکل، شخصا پیگیر رفع آن شد و دستورات لازم را صادر کرد.

از دیگر نکات جالب حضور مرتضوی در جمع مردم، صحبت او با کودکی خردسال بود که به نظر حتی ۱۰ سال نیز نداشت. وی بنا به درخواست این پسر بچه کوچک، با لبخند بخشی از پروژه‌هایی که طی سه سال گذشته مرتبط با این قشر جامعه انجام شده است را توضیح داد.

پس از آن نیز هر یک از مردم، به سهم خود، مشکلاتشان را با استاندار مطرح کردند و پاسخ‌های مناسب دریافت کردند. کم کم صف جلو می رفت و در نهایت نوبت به استاندار رسید و رای خود را در صندوق اخذ رای انداخت.

سید رضا مرتضوی پس از انداختن رای خود در صندوق، در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در دومین دور انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شاهد حضور پررنگ‌تر مردم هستیم و برنده انتخابات نیز همین افراد هستند. من هم مثل سایر مردم وظیفه داشتم در انتخابات شرکت کنم و از حقم برای انتخاب رئیس جمهور دفاع کنم.

استاندار اصفهان افزود: از دو نگاه حضور در انتخابات حائز اهمیت است. اول اینکه با حضور در انتخابات تصویری از وحدت ملی و پشتوانه عظیم مردمی نظام به دنیا مخابره می‌کنیم و به سبب حضور مردم، ترسیم واقعی اقتدار کشور در دنیا انجام می‌گیرد.

خواهش از رئیس دولت چهاردهم؛ احیای زاینده رود و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی

مرتضوی ادامه داد: همچنین در قبال داخل کشور نیز همه بایدبا حضورمان پشتوانه‌ای برای رییس جمهور آینده ایجاد می‌کنیم و کسی که با حضور مقتدرانه مردم انتخاب می‌شود، بهتر از سایر افراد که با نگاه کمتر انتخاب شده می‌تواند صحبت و برنامه‌هایش را دنبال کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم اصفهان، احیای زاینده رود است که همه حیات و ممات اصفهان را به خودش اختصاص داده است. اگرچه اقدامات مختلفی در دولت سیزدهم در این خصوص انجام گرفته اما ادامه این مسیر بر عهده دولت چهاردهم است و از رئیس جمهور آینده درخواست داریم این راه را ادامه دهد. به علاوه رفع دغدغه‌های اقتصادی مردم هم نیازمند وجود زیرساخت‌هایی است که رئیس جمهور آینده باید ایجاد و تکمیل آن‌ها را ادامه دهد. به همین دلیل باز هم از وی خواهش می‌کنیم که این مسیر را به سرانجام برساند.

رای دهی با لباس محلی

فارغ از حضور استاندار اصفهان در فرآیند رای گیری دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شعب اخذ رای پذیرای اقشار و قومیت‌های مختلف مردم بودند که گاهی با لباس‌های زیبای محلی یا قومی در این انتخابات شرکت کردند.

یکی از این افراد که مردی میان سال با پوشش کردی است، در حالی که رای خود را به صندوق انداخته و انگشت سبابه رنگینش را نشان می‌دهد، می‌گوید: ما پای کشور و انقلاب ایستاده‌ایم و راه سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی، و رئیس جمهور شهید را ادامه می‌دهیم.

دیگری می‌گوید: حضور در انتخابات به اقتدار کشور و خنثی کردن توطئه دشمنان کمک می‌کند. به همین دلیل با حضور در انتخابات، برای انتخاب رئیس جمهور آینده کشورم رای دادم.

در این کودکان و نوجوانان بسیاری هم دیده می‌شد که با خانواده خود در شعب اخذ رای حاضر می‌شدند. بسیاری از آن‌ها هنوز شرایط سنی برای رای دادن را نداشتند اما همراهی با خانواده و شرایط محیط رای دهی را تجربه می‌کردند.

قسمتش این است!

البته پیرزن‌ها و پیرمردانی هم بودند که به عادت قدیمی خود، از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، در انتخابات حاضر شده بودند تا رای خود را برای انتخاب رئیس جمهور آینده را به داخل صندوق‌ها بیندازند. در این میان، یک زوج کهن سال که هر دو با سختی و مشقت زیاد اما همچنان روی پای خود در شعبه اخذ رای گلستان شهدای اصفهان حاضر شده ودند، بیش از سایرین جلب توجه می‌کردند.

از آن‌جا سواد خواندن و نوشتن نداشتند از یکی از حاضرین خواهش کردند تا به آن‌ها در نوشتن نام نامزد مورد نظرشان کمک کند. وقتی از پیرزن خمیده پرسیدند که چرا می‌خواهی به این نامزد رای بدهی او تنها به یک جمله بسنده کرد:«قسمتش این است»

البته گاه حضور زوج‌های جوان تازه ازدواج کرده نیز در برخی شعب جلب توجه می‌کرد. آن‌ها معمولا پس از اینکه رای خود را به صندوق می‌انداختند، با نمادها یا قاب های موجود سالن مثل تصویر حاج قاسم سلیمانی یا رئیس جمهور شهید، عکس یادگاری می‌گرفتند.

به نظر می‌رسد همانند ادوار گذشته انتخابات، این دوره نیز با تمدید ساعات رای گیری تا ۱۲ شب مواجه شود و بنابراین واجدین شرایط زمان دارند تا با تصمیم درست برای حضور، شاید اندک نقشی در سرافرازی کشورمان در آینده داشته باشند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "حضور اقوام و اقشار مختلف نصف جهان در انتخابات/احیای زاینده رود مهم ترین دغدغه مردمی" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "حضور اقوام و اقشار مختلف نصف جهان در انتخابات/احیای زاینده رود مهم ترین دغدغه مردمی"، کلیک کنید.