تهیه طرح ارزیابی زیست محیطی شرط صدور مجوز تله‌کابین گرگان

تهیه طرح ارزیابی زیست محیطی شرط صدور مجوز تله‌کابین گرگان

به گزارش هیاهو به نقل از فارس، حمید سلامتی، اظهارکرد: خبرگزاری آنلاین هیاهو در راستای سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه، فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، به خوبی عمل کرده و تاکنون توانسته در مسیر فرهنگ‌سازی این حوزه موفق باشد.

وی تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد از خاک استان در حوزه منابع طبیعی استان است و با توجه به نیروی کم و اتفاقاتی چون، تخریب، تجاوز،قطع درختان و دیگر هجمه‌های وارده، حفاظت و نگهداری از این منابع خدادادی بسیار سخت است و نیروهای منابع طبیعی در برخی مواقع برای حفاظت از این منابع، جان خود را کف دستشان قرار می‌دهند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان کرد: حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و ملی اولویت ما در کارها بوده و تلاش داریم در کنار اولویت اصلی کارمان، با استفاده از اعتبارات دولتی، اصلاح، احیا و توسعه جنگل‌ها و مراتع را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی، منابع طبیعی را موانع طبیعی نام می‌برند، ادامه داد: برای استفاده از جنگل‌ها و منابع طبیعی در طرح‌های مشترک با گردشگری و منابع طبیعی، هرآنچه که سرمایه‌گذار بخواهد نمی‌تواند انجام دهد، بلکه تمام اقدامات و فعالیت‌ها، در قالب طرح جنگل‌داری یا پارک‌های جنگلی، تدوین می‌شود و باید به تایید و تصویب سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور برسد.

سلامتی در خصوص توسعه فضای سبز در گلستان گفت: در سال گذشته، توسعه درختکاری در جنگل‌ها و خارج از جنگل با تولید و توزیع  ۹۰۰ هزار اصله درخت در گلستان انجام شد که این میزان نسبت به چندین سال قبل، بی‌سابقه بود.

وی بیان کرد: زراعت چوب، توسعه فضای سبز جنگل‌ها و مراتع از جمله اقداماتی بود که در راستا  توزیع ۹۰۰ هزار اصله نهال درخت انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ابراز کرد: تعداد ۶۰ نهالستان در استان گلستان وجود دارد که توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شودو در این نهالستان‌ها بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نهال تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه پارک‌های جنگلی محدوده شهرهای استان گلستان در قالب تفاهم‌نامه و قراردادی به شهرداری‌ها واگذار می‌شود،یادآور شد: در استان گلستان، تعداد ۱۶ پارک جنگلی در محدوده شهرها وجود دارد و این پارک‌ها در قالب طرح مصوب و تهیه شده به مدت زمانی ۱۰ تا ۱۵ سال به شهرداری‌ها واگذار می‌شود که ضمن حفاظت و صیانت از آنها، بسترهای لازم برای ارائه خدمت به مردم فراهم شود.

سلامتی گفت: از ۱۶ پارک جنگلی در محدوده شهری، تاکنون ۱۱ پارک آنها، در قالب تفاهم‌نامه به بخش خصوصی یا شهرداری‌ها واگدار شده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد احداث کارخانه سیمان گلستان درمکان فعلی، کارشناسی دقیق نبوده و باید در مکان دیگری احداث می‌شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بیان کرد: این واحد تولیدی، مجوز ۱۶ هکتار برای بهره‌برداری را اخذ کرده و تاکنون برای توسعه فضای سبز در مکان‌هایی خارج از این کارخانه، نهال‌هایی تولید و غرس کرده است.

وی در خصوص تله‌کابین گرگان ادامه داد: شرط احداث تله‌کابین گرگان در سازمان جنگل‌ها، سازمان حفاظت محیط‌زیست و شورای عالی معماری و شهرسازی، منوط به تهیه طرح و ارزیابی زیست محیطی و تصویب آن است‌.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تهیه طرح ارزیابی زیست محیطی شرط صدور مجوز تله‌کابین گرگان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تهیه طرح ارزیابی زیست محیطی شرط صدور مجوز تله‌کابین گرگان"، کلیک کنید.