بهره برداری 60 هزار واحد نهضت ملی مسکن در 3 استان

بهره برداری 60 هزار واحد نهضت ملی مسکن در 3 استان

وزیر راه و شهرسازی گفت: 60 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان در هفته جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری هیاهو از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در حاشیه هفدهمین نشست شورای عالی مسکن که صبح امروز شنبه پنجم خرداد ماه به ریاست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 2 میلیون 600 هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

وی افزود: این هفته حدود 60 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان به بهره برداری می رسد و تقدیم مردم عزیز این سه استان می شود که نشان می دهد راه و مسیر شهید رییسی ادامه دارد و متوقف نمی شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در سال 1402 رکورد صدور پروانه ساختمان در بافت فرسوده با صدور 92 هزار پروانه در کشور شکسته شد و مجموعا از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بیش از 277 هزار پروانه در بافت فرسوده صادر شده است.

بذرپاش با اشاره به قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها که از مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شد و در دستور کار قرار گرفت، گفت: به شورای مسکن استان ها اختیار داده شد که سقف اجاره بها را طبق این قانون تعیین و به شورای عالی مسکن اعلام کنند تا ظرف یک هفته پاسخ به آنها داده شود و شاهد مداخله منظم و قانونی در بازار مسکن باشیم.

کاهش تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه در بخش مسکن

وی یادآور شد: طبق اعلام رییس بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه در بخش مسکن کاهشی است و امیدوارم این روند کاهشی ادامه یابد.

سرمایه بانک مسکن 100 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: بحث تامین مالی یکی از گلوگاه های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که 100 هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه 1403 دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه های نهضت ملی مسکن تزریق شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهره برداری 60 هزار واحد نهضت ملی مسکن در 3 استان" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهره برداری 60 هزار واحد نهضت ملی مسکن در 3 استان"، کلیک کنید.