به گزارش هیاهو از خراسان، مجید نژادحسین در گفتگویی به تشریح برخی سیاست گذاری ها، اقدامات و فعالیت های حوزه عمران، حمل ونقل و ترافیک شهر مشهد پرداخت و اظهارکرد: یکی از رویکردها و ملاحظات کمیسیون برای سال 1403، تعریف بودجه برای پروژه هایی است که دارای مطالعات هستند و کمترین تملک را دارند.
وی گفت: همچنین جلسات مشترکی با شهرداران مناطق و مدیران عامل سازمان ها و غیره برگزار کردیم تا اولویت های آن ها در تعریف پروژه ها لحاظ شود و براساس آن، بتوانیم رسالت شورای شهر یعنی نظارت و مطالبه گری از آنها را تحقق ببخشیم.
نژادحسین تاکید کرد که بودجه سال 1403 و پروژه های تعریف شده در آن، کاملا با نظر مدیریت شهری بوده است.
وی در ادامه به حوزه حمل ونقل عمومی شهر مشهد پرداخت و گفت: در این شهر، درحال حاضر هزار و 720 اتوبوس داریم که این عدد در شهر تهران، 2500 دستگاه، اصفهان 1150، شیراز 750 و تبریز 650 دستگاه است؛ اگر این عدد را نسبت به جمعیت ساکن بسنجیم، وضعیت مشهد در قیاس با سایر کلانشهرهای کشور، وضعیت بهتری است.
نژادحسین افزود: افزون بر این، مجوز خرید 450 دستگاه اتوبوس هم به شهرداری داده شده که امسال به چرخه خدمات رسانی اضافه می شوند.
رییس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه به بهای خدمات اتوبوسرانی در شهرهای مختلف هم اشاره کرد و گفت: در مشهد، بهای خدمات اتوبوس را از 1200 تومان به 1500 رساندیم؛ این درحالی است که بلیت اتوبوس در تهران، 4500 تومان است و درصد افزایش بهای خدمات در مشهد در قیاس با سایر کلانشهرهای کشور، کمتر است.
نژادحسین تصریح کرد: خدمات رسانی اتوبوسرانی در مشهد، نسبت به سایر کلانشهرها، ارزان تر و از طرفی، تعداد ناوگان نیز، به نسبت جمعیت، بهتر از دیگران است.
وی در ادامه به رویکردهای عمرانی کمیسیون و شهرداری در دوره ششم مدیریت شهری پرداخت و گفت: در گام نخست، اهتمام خود را به تکمیل پروژه های نیمه تمامی معطوف کردیم که دوره گذشته شروع شده بود چراکه این مهم را به نفع شهر و شهروندان می دانیم.
نژادحسین افزود: این رویکرد و نگاه قطعا در ادوار آتی نیز خواهد بود و آیندگان پروژه های دوره ششم که نیمه تمام مانده را تکمیل خواهند کرد.
رییس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه در کنار تکمیل تقاطع 4سطحی آزادگان، پروژه هایی چون احداث تقاطع غیرهمسطح شهید میرزایی در همین دوره اجرا و تکمیل شد، تصریح کرد: علاوه بر این، تعریض پل دهرود را داشتیم که با وجود واقع شدن در خارج از حریم شهر مشهد، در تعامل با فرمانداری و اداره کل راه و شهرسازی، اجرایی کردیم.
نژادحسین از اهتمام مدیریت شهری دوره ششم برای تکمیل پروژه خطوط مترو مشهد سخن گفت و افزود: تا پایان سال آینده، تکمیل حفاری خطوط 4گانه قطارشهری مشهد را خواهیم داشت.
وی گفت: در فاز یک خط سوم مترو مشهد، اخیرا تصویب شد که ایستگاه های «بسیج»، «شارستان»، «تقاطع دانش» و غیره نیز تکمیل شود؛ پس از اینکه در شهریورماه، اتصال خط 2 و 3 مترو را خواهیم داشت، تا خردادماه سال آینده، خط یک مترو به خط 3 متصل می شود.
نژادحسین در ادامه به پروژه پیاده روسازی سطح شهر اشاره داشت و اظهارکرد: میانگین پیاده روسازی در مشهد، سالانه 250 هزار مترمربع بوده که این عدد را در سال 1401 به 300 هزار مترمربع و سال 1402 به 450 هزار مترمربع افزایش دادیم.
رییس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه عمده این پیاده روسازی ها در حاشیه شهر صورت گرفته، گفت: امسال، دامنه این پیاده روسازی ها را افزایش دادیم و علاوه بر حاشیه شهر، مناطق 9 و یک و 11 را هم تحت پوشش قرار می دهیم.
نژادحسین در ادامه به یکی از مصوبات شورای شهر درخصوص فراهم آوردن امکان تهاتر قیر، سیمان و میلگرد و ماشین آلات این حوزه اشاره داشت و اظهارکرد: به واسطه همین مصوبه، امروز شرایط خوبی به لحاظ قیر داریم و هدفگذاری آسفالت 4 میلیون مترمربع از معابر شهر را برای سال 1403 انجام شده است.
وی گفت: معابر برای آسفالت همگی مشخص شده اند و براساس نیازسنجی و طبق نقشه های GIS آسفالت می شوند.
رییس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس همچنین اشاره ای هم به برخی پروژه های عمرانی شهر داشت و افزود: در 3 ماه آتی، شاهد بهره برداری از پروژه های مختلف و متعددی خواهیم بود؛ از جمله این پروژه ها می توان به تعریض پل های سرخس و شهید باهنر، تقاطع شهید هریری و دسترسی های سوم و چهارم تقاطع غیرهمسطح مصلی اشاره داشت.
پروژه های زودبازده محور دیگر صحبت های نژادحسین در این جلسه بود و اظهارکرد: در فاز اول پروژه های زودبازده، 74 محله داشتیم که این عدد در فاز دوم، به 80 محله افزایش یافت و در مجموع 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های زودبازده یک و دو هزینه کردیم.
وی با بیان اینکه 22 بهمن ماه امسال، ایستگاه سلامت در خط 2 مترو مشهد به بهره برداری می رسد، گفت: علاوه بر این، برای سال 1403 پروژه های متعددی چون دوربرگردان های بزرگراه پیامبر اعظم(ص)، تقاطع غیرهمسطح شاهنامه، تقاطع غیرهمسطح مشهد-طرقبه-شاندیز، دوربرگردان های غیرهمسطح هاشمی رفسنجانی، پارکینگ ضلع غربی پارک ملت و غیره نیز پیش بینی شده و اعتبار به آن تخصیص داده ایم.
نژادحسین افزود: درخصوص دوچرخه های اشتراکی نیز، امسال 700 دوچرخه به شبکه بایدو اضافه می شود تا تعداد دوچرخه های بایدو به 1700 دستگاه افزایش یابد؛ علاوه بر این، تجهیزات ایستگاه ها و مسیرها نیز تکمیل می شود.
رییس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: براساس گزارش سازمان ترافیک، بیشترین حجم ترافیک را در 60 نقطه شهری شاهد هستیم که این نقاط با اصلاحات هندسی قابل حل و فصل شدن دارند؛ با برنامه ریزی صورت گرفته، امسال 44 نقطه از مجموع 60 نقطه اعلامی، اصلاح هندسی می شوند.
نژادحسین در پایان، به لزوم خارج شدن بلوار نماز از بن بست بودن تاکید کرد و گفت: ایجاد تونل و اتصال بلوار نماز به میدان نمایشگاه و انتهای بلوار شهید برونسی از جمله پروژه هایی است که در دوره بعد مدیریت شهری باید دنبال شود.
46
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بلوار نماز باید از بُن بست خارج شود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بلوار نماز باید از بُن بست خارج شود"، کلیک کنید.