بررسی استطاعت جسمی و روانی اطفال برای حج/ اتمام معاینات بیش از 33 هزارنفر از زایران حج تمتع

بررسی استطاعت جسمی و روانی اطفال برای حج/ اتمام معاینات بیش از 33 هزارنفر از زایران حج تمتع

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: تا امروز معاینات بیش از 33 هزار نفر از زایران حج تمتع پیش رو انجام شده و بیش از 16 هزار پرونده نیز در دست اقدام است.

به گزارش هیاهو، سیدعلی مرعشی در  دومین جلسه وبیناری پزشکان حج سال 1403 گفت: عمده ترین مشکل امسال مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کمبود وقت برای معاینات حجاج و ثبت آن در سامانه است. بعد از شروع معاینات، برخی نکات مثل شرایط نابینایان، دیالیزی ها، افراد با وزن بالا و وضعیت دیابتی ها، در دستور العمل اجرایی مسکوت مانده بود.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: بررسی استطاعت جسمی و روانی اطفال و نوزادان توسط مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر بررسی می شود و تعیین اینکه آیا حج به کودکان، اطفال و نوزادان واجب است یا خیر بر عهده این سازمان نیست.

مرعشی اظهارکرد: مراکز استانی باید با سرعت بیشتری معاینات حجاج 1403 را انجام دهند و 15 شوال آخرین مهلت اخذ ویزا برای زایران است و قاعدتا معاینه زایران و تایید استطاعت جسمی باید تا 5 شوال به پایان برسد که عملا 10 روز دیگر برای اتمام معاینات مهلت داریم.

وی خاطرنشان کرد: معاینات 33 هزار و 838 نفر انجام، پرونده 16 هزار و 220 نفر از زایران نیز در حال بررسی، 302 نفر رد شده اند و 30 هزار 972 نفر هنوز تعیین تکلیف نشده اند.

مرعشی افزود: ایلام، کرمانشاه، سمنان بیشترین آمار انجام معاینات و آذربایجان شرقی، کاشان و مرکزی کمترین آمار میزان معاینات را دارند.

پایان خبر هیاهو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی استطاعت جسمی و روانی اطفال برای حج/ اتمام معاینات بیش از 33 هزارنفر از زایران حج تمتع" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی استطاعت جسمی و روانی اطفال برای حج/ اتمام معاینات بیش از 33 هزارنفر از زایران حج تمتع"، کلیک کنید.