اولین مرکز نوآوری قطعه‌سازی و ماشین آلات پیشرفته در تبریز افتتاح می‌شود

 اولین مرکز نوآوری قطعه‌سازی و ماشین آلات پیشرفته در تبریز افتتاح می‌شود

هیاهو/آذربایجان شرقی با همکاری سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی و پارک علم و فناوری استان، اولین مرکز نوآوری قطعه سازی و ماشین آلات پیشرفته با رویکرد انرژی در مجتمع آموزشی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی در تبریز افتتاح می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی افتتاح این مرکز، اظهار کرد: در راستای زنجیره ارزش راهبردی قطعه سازی و ماشین آلات پیشرفته، مرکز نوآوری و قطعه سازی در زمینه انرژی با همکاری جهاد دانشگاهی استان، به عنوان اولین مرکز نوآوری انرژی کشور، در محل سازمان جهاد دانشگاهی آغاز به کار می‌کند.

سعید جعفری‌راد افزود: این مرکز نوآوری روز چهارشنبه دهم مرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی به میزبانی جهاد دانشگاهی افتتاح می‌شود.

وی با بیان این‌که نوآوری و توانمندی طراحی، مهم‌ترین مولفه برای تبدیل صنعت قطعه سازی آذربایجان شرقی به یک صنعت پویا است، ادامه داد: مرز باریک میان کارخانه‌داری و صاحب صنعت بودن، توانمندی طراحی، ماشین‌سازی، بهینه‌سازی و توسعه است.

وی گفت: پیشرفت در زمینه صنعت قطعه سازی صرفا با گشودن درها به روی نوآوری و استقبال از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و استارتاپ‌ها به دست می‌آید.

جعفری راد خاطرنشان کرد: اکنون توانایی تولید بخش قابل توجهی از قطعات و نرم‌افزارهای خودرویی در شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی وجود دارد و صنایع باید بازار بزرگ و بالقوه خود را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند تا ضمن برخورداری از یک صنعت پویا، اقتصاد نوآور و طراح، جایگزین اقتصاد وارداتی شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این که آذربایجان شرقی به عنوان قطب صنعتی با برخورداری از سابقه تاریخ طولانی و فرهنگی غنی، باید صاحب صنعت بومی باشد، بیان کرد: فرهنگ تکیه به مونتاژ و واردات صرف، چالش‌های بسیاری را برای صنایع به وجود آورده است، اما امید است با ایجاد مراکز نوآوری با رویکرد انرژی و هموار شدن راه ورود خلاقیت، صاحب صنعت بومی خود و صادرات آن شویم.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و پزشکی این سازمان گفت: با توجه به وجود مشکل انرژی در کشور، جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی بیش از یک دهه است که در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر فعالیت می‌کند.

علی اصغر فاتحی‌فر افزود: حال با افتتاح مرکز نوآوری در حوزه انرژی در تلاشیم با حضور فن‌آوران، شرکت‌های دانش بنیان و هم افزایی دانش و فن آوری بتوانیم در حوزه انرژی و ماشین آلات پیشرفته  نقش موثرتری ایفا کنیم.

پایان خبر هیاهو 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد " اولین مرکز نوآوری قطعه‌سازی و ماشین آلات پیشرفته در تبریز افتتاح می‌شود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با " اولین مرکز نوآوری قطعه‌سازی و ماشین آلات پیشرفته در تبریز افتتاح می‌شود"، کلیک کنید.