استفاده از محصولات سلامت محور دارای نشان سیب توصیه می‌شود

استفاده از محصولات سلامت محور دارای نشان سیب توصیه می‌شود

هیاهو/لرستان مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: استفاده از محصولات سلامت محور که نشان سیب را دارند مطمئن‌تر و ایمن‌تر از محصولاتی است که به صورت غیرمجاز تولید می‌شود.

امید مقیمی منفرد در گفت‌وگو با هیاهو اظهار کرد: شعار روز جهانی غذا در سال ۲۰۲۴ «حق داشتن غذا برای زندگی و آینده‌ای بهتر» است و این پیام قدرتمند بر حق اساسی انسان برای تغذیه کافی و نقش حیاتی غذا در شکل‌دادن به حال و آینده بشر تأکید می‌کند و سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) با این شعار خواستار داشتن حق یک رژیم غذایی متنوع و غنی از مواد مغذی است که برای همه مقرون به صرفه در دسترس و ایمن باشد.

وی افزود: حقی که انسان دارد فراتر از فقدان گرسنگی است که شامل تنوع، تغذیه، مقرون به صرفه بودن، دسترسی، ایمنی می‌شود.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی آرایشی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: در بحث تنوع غذایی خیلی از انسان‌های روی کره خاکی فقدان گرسنگی دارند تا برسد به تنوع که مدنظر فائوست؛ ایمنی غذاها خیلی مهم است و اطمینان از غذایی که مصرف می‌شود برای مصرف کننده باید مسجل باشد.

مقیمی منفرد گفت: غذاهایی که مصرف می‌شوند نباید دارای آلاینده‌های سنگین و سموم باشد.

وی بر مصرف محصولات سلامت محور تاکید کرد و با بیان اینکه سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان و بخش نظارت بر مواد غذایی هر هفته دو کمیته مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی را برگزار می‌کند تا محصولات پروانه ساخت بگیرند، ادامه داد: زمانی که محصولی پروانه ساخت را اخذ کند به این معناست که سلامت محصول و کالا مورد تائید است و لگوی سیب دریافت می‌کنند و به مصرف کننده اعلام می‌کند که این محصول از فیلتر وزرات بهداشت عبور کرده و مطمئن است؛ حتی روی محصول نشانگر رنگی درج می‌شود که میزان قند، چربی و نمک آن مشخص باشد.

مدیر اداره نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی آرایشی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: استفاده از محصولات سلامت محور که نشان سیب را دارند مطمئن‌تر و ایمن‌تر از محصولاتی است که به صورت غیرمجاز تولید می‌شود.

مقیمی منفرد تاکید کرد: شرایط حمل و نگهداری و مواد اولیه در محصولاتی که به صورت غیرمجاز تهیه می‌شوند مشخص نیست و آنها بدون آزمون‌های میکروبی و شیمیایی بسته‌بندی می‌شوند و فاقد نشان سلامت سیب هستند؛ به شهروندان توصیه می‌شود برای حفظ سلامت خود و خانواده حتما از محصولاتی استفاده کنند که سلامت محور باشند.

پایان خبر هیاهو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "استفاده از محصولات سلامت محور دارای نشان سیب توصیه می‌شود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "استفاده از محصولات سلامت محور دارای نشان سیب توصیه می‌شود"، کلیک کنید.