از یک میلیون و 200 هزار دانش آموز هنرستانی تنها 200 هزار نفر وارد دانشگاه های فنی می شوند!

در گفت وگو با هیاهو مطرح شد؛

از یک میلیون و 200 هزار دانش آموز هنرستانی تنها 200 هزار نفر وارد دانشگاه های فنی می شوند!

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: هم اکنون یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در مدارس هنرستان ها تحصیل می کنند، اما کمتر از 200 هزار نفر از آنها جذب دانشگاه های فنی و حرفه ای می شوند که نیازمند اصلاح این موضوع در سیاستگذاری ها هستیم. 

عرفان خسرویان، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری هیاهو، درباره ارتباط محتوای دروس با وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه اظهار کرد: آغاز به کار بحث آمایش آموزش عالی یکی از برنامه های وزارت عتف در دولت سیزدهم بود. 

وی افزود: آمایش آموزش عالی در حوزه زیر نظام آموزش های مهارتی شروع شده است و چند برنامه تحولی در دانشگاه فنی و حرفه ای از قبیل احصای مفاد و محتوای آموزش های درسی در مشارکت با ذی نفعان و صنایع و کنسرسیوم های اشتغال که جایابی و جانشانی دانشجویان و فارغ التحصیلان را دنبال می کند در دستور کار قرار داده ایم.

اصلاح برنامه های درسی بر مبنای زیست بوم مناطق 

خسرویان تصریح کرد: وقتی که صنعتی در زیست بوم منطقه ای یا استانی اعلام تقاضای رشته ای را دارد، خود صنعت در کارگروه برنامه ریزی محتوای درسی حضور پیدا می کند و نیاز سنجی ها در محتوای درسی را به تصویر می کشاند که بر همین اساس برنامه های درسی به مرور بر مبنای نیاز صنایع و زیست بوم مناطق اصلاح خواهند شد. 

توسعه آموزش های فنی در گروی رونق نهضت هنرستان سازی 

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به هدایت تحصیلی نامناسب در آموزش و پرورش برای گرایش دانش آموزان به رشته های فنی گفت: توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در کشور نیازمند تشویق ادامه تحصیل دانش آموزان به سمت هنرستان ها و رونق نهضت هنرستان سازی در کشور است. 

انتخاب تنها 200 هزار نفر دانش آموز هنرستانی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های فنی 

خسرویان با بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در رشته های هنرستان تحصیل می کنند، تاکید کرد: در دانشگاه های فنی و حرفه ای میزبان کمتر از 200 هزار دانشجو هستیم، به عبارت دیگر یک میلیون نفر از خروجی های هنرستان ها به سمت آموزش های نظری در دانشگاه ها رهسپار می شوند و بخش دیگری از آنها ممکن است قید ادامه تحصیل را زده و مستقیم وارد بازار کار شوند که این موضوع باید در حوزه سیاستگذاری اصلاح شود تا نظام آموزش های مهارتی از هنرستان تا دانشگاه به صورت پیوسته ایجاد شوند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "از یک میلیون و 200 هزار دانش آموز هنرستانی تنها 200 هزار نفر وارد دانشگاه های فنی می شوند!" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "از یک میلیون و 200 هزار دانش آموز هنرستانی تنها 200 هزار نفر وارد دانشگاه های فنی می شوند!"، کلیک کنید.