آشنایی با علائم بارداری پسر

علائم بارداری پسر – حدس 100% جنسیت جنین در ماه های اولیه بارداری!!!

حدس زدن جنسیت جنین و بررسی علائم بارداری پسر در ماه اول همیشه یکی از بحث‌های پرطرفدار و شایع میان خانواده‌ها بوده است. قطعا در ماه‌های اولیه بارداری امکان تعیین جنسیت جنین وجود ندارد. اما برخی اصرار دارند از روی حالت‌های ظاهری مادر و رفتارهای او این کار را انجام دهند و همیشه به دنبال جواب سوالاتی مانند:

  • نشانه‌های دختر یا پسر بودن جنین چیست؟
  • علائم جنین دختر یا پسر در اوایل بارداری چیست؟
  • نشانه‌های حتمی بارداری پسر چیست؟ (به عنوان نمونه 🤦‍♂️)
  • نشانه‌های بارداری پسر یا دختر چیست؟

این‌ها همگی سوالاتی است که شما و گاها اطرافیان و وابستگان‌تان شوق زیادی 👀 به دانستن آن دارند. تا آخر این مقاله با ما بمانید. در این مقاله در مورد بررسی جنسیت جنین در ماه های اولیه باردای و نشانه‌های بارداری پسر یا دختر به صورت علمی بحث خواهیم کرد.

آشنایی با علائم بارداری پسر

چه زمانی جنسیت بیولوژیکی جنین مشخص می‌شود؟

معمولا برای تعیین جنسیت مطمئن با روش‌های پزشکی باید چندین ماه پس از بارداری منتظر بمانید؛ اما در حقیقت از همان لحظه لقاح، جنسیت جنین مشخص است. ژن‌های کودک تعیین‌کننده جنسیت بارداری دختر و پسر هستند. همه تخمک‌ها کروموزوم x را دارند، در حالی که اسپرم‌ها می‌توانند به دو صورت x و Y باشند. اگر تخمک توسط یک اسپرم حامل کروموزوم X بارور شود، جنین دختر است. در صورتی که اسپرم حامل کروموزوم Y باشد، جنین پسر است.

در ابتدا همه جنین‌ها صرف نظر از جنسیتی که دارند، شبیه به یکدیگرند، به همین جهت قابل تشخیص برای تعیین جنسیت نیست. در هفته پنجم بارداری جنین ساختار یا برآمدگی تناسلی خواهد داشت. تا هفته هفتم اندام‌های جنسی توسعه پیدا می‌کند. طی پنج هفته آینده جنین شروع به تولید هورمون‌هایی می‌کند که رشد اندام‌های جنسی تحریک می‌شود. در این مواقع بارداری دختر و پسر مشخص می‌شود.

علائم بارداری پسر در ماه های اولیه بارداری چیست؟

بسیاری بر این باور هستند با مشاهده یک سری از رفتارها و نشانه‌ها در مادر باردار می‌توان جنسیت جنین را حدس زد. به عنوان مثال علامت‌هایی مانند تهوع صبحگاهی، درخشان و صاف بودن پوست، تمایل به غذاهای ترش، تغییرات در وضعیت و اندازه سینه مادر همگی علائم بارداری پسر است. به خاطر عدم امکان بررسی جنسیت جنین در ماه‌های اولیه بارداری با انواع امکانات و حتی کمک از تکنولوژی پیشرفته، این بحث بسیار پرطرفدار است. برخی از مادران باردار همیشه به دنبال نشانه‌هایی هستند که بتوان با آن‌ها جنسیت جنین را حدس زد.

ضروری است بدانید کلیه این گمان‌ها در حد حدس و پیش‌بینی هستند و هیچ‌گونه اعتبار علمی برای تایید آن‌ها وجود ندارد. در واقع هیچ پژوهش علمی آن را تائید نمی‌کند و همگی حاصل تجربیات سایرین است.

ویار بارداری و علائم بارداری پسر

تمایل شدید به خوردن برخی از غذاها و خوردنی‌ها در دوران بارداری معمولا در مادران باردار مشاهده می‌شود. تمایلات غذایی که به عنوان ویار پیش می‌آید در نتیجه تغییرات هورمونی بدن مادر باردار است که در این دوره تجربه می‌کند. گمان بر این است تمایل به غذاهای ترش و ترشیجات نشانه‌های بارداری پسر است.

از آنجایی که تغییرات هورمونی در بارداری جنین پسر کمتر از بارداری دختر است، ویارهای شدید در بارداری پسر کمتر اتفاق می‌افتد. البته با این توصیف هم نمی‌توان به صورت قطعی جنسیت جنین را از روی تمایل مادران به غذاها و خوردنی‌های حدس زد.

ضربان قلب جنین و نشانه بارداری پسر

اگرچه ضربان قلب جنین پسر و دختر به صورت خیلی جزئی با هم تفاوت دارد ولی به صورت قطعی این نشانه بارداری پسر یا دختر نیست. به صورت متوسط ضربان قلب جنین در حدود 140 عدد در دقیقه است.

ضربان قلب جنین پسر در حدود 5 عدد در دقیقه از جنین دختر بیشتر است. پر واضح است این اندازه‌گیری بدون دستگاه قابل انجام نیست.

حالت تهوع و علائم بارداری پسر

حالت تهوع صبحگاهی تقریبا برای همه مادران باردار پیش می‌آید. تغییرات در سطح هورمون‌های بدن شما در دوران بارداری به صورت حالت تهوع صبحگاهی خود را نشان می‌دهد.

در بارداری پسر معمولا شدت حالت تهوع (که در دوران اولیه بارداری اتفاق می‌افتد) کمتر است و برعکس برای بارداری دختر این مقدار بیشتر است.

وضعیت پوست و موی مادر و نشانه بارداری پسر

تغییرات در سطح پوست و موی مادر در دوران بارداری نتیجه تغییراتی است که به خاطر هورمون‌های زنانگی در بدن مادر ایجاد می‌شود. تقریبا به صورت قطعی می‌توان گفت وضعیت پوست و موی مادر هیچ نشانه‌ای از بارداری پسر یا دختر نیست. با این حال برخی از مادران به آن توجه می‌کنند.

حالت خوابیدن در بارداری پسر

در طول بارداری، شما اغلب احساس خستگی میکنید، در چنین وضعیتی اگر شما بیشتر به سمت چپ میخوابید، نشان دهنده این است که شما یک نوزاد پسر دارید.

دست های خشک از علامت دیگر بارداری پسر است

دست های خشک و ترک خورده، یکی دیگر از نشانه های قابل توجه این است که شما یک نوزاد پسر دارید.

افزایش وزن در بارداری پسر

علاوه بر داشتن شکم گرد، افزایش وزن شما ارتباط قابل توجهی با جنسیت نوزادتان دارد، هنگامی که یک نوزاد پسر را حمل میکنید، وزن بیشتری در شکم شما قابل مشاهده است. برخلاف مادرانی که نوزاد دختر باردار هستند و وزنشان در سراسر بدن به خصوص در صورتشان توضیع میشود.

تغییر شخصیت

جنسیت نوزاد شما تاثیر کمی بر رفتار شما دارد، زنانی با طبیعت تهاجمی، جسورانه و غالب بیشتر احتمال دارد که یک نوزادپسر را حمل کنند و جنبه های رفتاری با افزایش سطح تستوسترون مرتبط است.

کمردرد در بارداری و نشانه بارداری پسر

به صورت قطعی دلیل کمردرد در بارداری به خاطر افزایش وزن مادر و جنین است. با رشد جنین تغییرات کلی در لگن مادر ایجاد می‎شود و در نتیجه به صورت کمردرد خود را نشان می‌دهد. یکی از شایعاتی که در مورد نشانه بارداری پسر شنیده می‌شود، کمردرد در بارداری است که مادر باردار آن را متحمل می‌شود. با اطمینان می‌توان گفت کمردرد در بارداری هیچ نشانه باداری پسر یا دختر نیست و این دیدگاه اشتباه است.

بهترین روش تعیین جنسیت جنین

اگرچه “تعیین جنسیت جنین” عبارت مناسبی از لحاظ معنایی نیست ولی سریعترین و بهترین روش تعیین جنسیت جنین صبر کردن تا ماه چهارم بارداری و انجام سونوگرافی جنسیت جنین در هفته‌ی 16 بارداری است. به غیر از انجام آزمایش سونوگرافی تحت نظر متخصص سونوگرافی کلیه روش‌هایی که برای حدس جنسیت جنین مطرح شدند، در سطح حدس باقی می‌مانند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آشنایی با علائم بارداری پسر" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آشنایی با علائم بارداری پسر"، کلیک کنید.