آخرین وضعیت مهاجرت از گوشی های اندروید به آیفون

آخرین وضعیت مهاجرت از گوشی های اندروید به آیفون

به گزارش هیاهو، بررسی شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ نشان داد آیفون ها، بازار اصلی در آمریکای شمالی را در اختیار دارند و حتی بهترین گوشی های اندرویدی را با ناکامی روبرو کرده اند. در حقیقت، در سه ماهه دوم سال میلادی گذشته، آیفون ها، سهم 53 درصدی از فروش تلفن هوشمند در آمریکا داشتند. با این حال، گزارش جدید گروه CIRP، نشان داد تعداد کمتری از خریداران آیفون در سال 2023، از یک گوشی اندرویدی، به دستگاه اپل مهاجرت کردند.

به نقل از هیاهو، این گزارش نتیجه گرفت برتری اپل ناشی از متقاعد شدن کاربران فعلی آیفون برای خرید یک مدل دیگر آیفون است. هر چند، هر سال تعدادی از کاربران اندروید به سوییچ به iOS جلب می شوند اما تعداد آنها در مقایسه با موارد ارتقا به مدل های جدیدتر آیفون، اندک است. حداقل 85 درصد از فروش آیفون، به کاربرانی بوده که پیش از این، یک آیفون داشتند.

در این بین، طبق گزارش CIRP، حدود 13 درصد از کاربران آیفون در سال 2023، از یک گوشی اندرویدی مهاجرت کردند. این رقم، دو درصد کمتر از سال 2022 اما برابر یا حتی بیشتر از آمار از سال 2019 تا 2021 است. طی پنج سال گذشته، درصد خریداران آیفون که از یک گوشی اندرویدی سوییچ کرده اند، بین 11 تا 15 درصد بوده است.

یافته های این گزارش، همزمان، حاوی اخبار خوب و بد برای سازندگان گوشی های اندرویدی است. از یک سو، نرخ کاربران اندروید که به استفاده از iOS روی می آورند، رشد سالانه چشمگیری ندارد و از سوی دیگر، هر سال تعداد ثابتی از کاربران اندروید، این سیستم عامل را به نفع iOS ترک می کنند.

طبق آمار استات کانتر که مربوط به دوره ژانویه 2023 تا ژانویه 2024 است، اندروید همچنان قهرمان بازار جهانی تلفن هوشمند است و در حدود 70 درصد از کل تلفن های هوشمند جهان استفاده می شود. هیچ سیستم عامل دیگری از این نظر، نزدیک به اندروید نیست و iOS، سهم حدود 30 درصدی دارد که کمتر از نصف اندروید است.

اما روشن است که اندروید در بازارهای کلیدی، عرصه را به iOS می بازد. در گزارش دیگری مربوط به همین مدت، استات کانتر اعلام کرد 61 درصد از کاربران تلفن هوشمند در آمریکا، از iOS استفاده می کنند.

بر اساس گزارش اندروید سنترال، سازندگان گوشی های اندرویدی باید کاری کنند تا این روند را متوقف کرده و سهم خود در بازار ارزشمند آمریکای شمالی را حفظ کنند.

5858

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آخرین وضعیت مهاجرت از گوشی های اندروید به آیفون" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آخرین وضعیت مهاجرت از گوشی های اندروید به آیفون"، کلیک کنید.