هواشناسی 1402/11/18؛ سامانه بارشی شنبه وارد کشور می شود

هواشناسی 1402/11/18؛ سامانه بارشی شنبه وارد کشور می شود

آفتاب نیوز :

 پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می دهد تا روز شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و طی این مدت افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

بعدازظهر شنبه سامانه بارشی جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و در استان های کردستان، کرمانشاه و نیمه شمالی ایلام بارش های پراکنده پیش بینی شده است.

روز یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی ضمن تقویت علاوه بر استان های مذکور در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و نیمه غربی فارس نیز فعال است.

همچنین طی دو روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: چهارشنبه 1402/11/18

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا 30 نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا 2 متر در مناطق ساحلی و بیش از 2 متر در مناطق دور از ساحل.

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/11/18: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و مناطق دور از ساحل دریای عمان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد و فعالیت های دریایی، خطر غرق شدن شناور های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور های صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت سکو های نفتی.

توصیه: منع فعالیت های شیلاتی و تفریحی و ممانعت از تردد شناور های سبک، ممانعت از ورود و خروج کشتی ها به بنادر، منع فعالیت های پشتیبانی فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت های ساحلی، فراساحل و سکو های نفتی، آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: ظهر چهارشنبه 1402/11/18

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا 28 نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا 1.5 متر در مناطق ساحلی و فراساحلی (با تاکید بر افزایش سرعت وزش باد)

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/11/18: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان های گیلان، مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به تور های صیادی، احتمال آسیب به شناور های سبک و تفریحی، اختلال در فعالیت های ساحلی و فراساحلی.

توصیه: منع شنا و غواصی، منع فعالیت های شیلاتی، محدودیت در تردد شناور های سبک و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی ها به بنادر و فعالیت های پشتیبانی صنایع فراساحل.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هواشناسی 1402/11/18؛ سامانه بارشی شنبه وارد کشور می شود" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هواشناسی 1402/11/18؛ سامانه بارشی شنبه وارد کشور می شود"، کلیک کنید.