خودروی اسپرتی که قرار بود گل سرسبد ب ام و شود/ عکس

امیرمسعود عابدین: بی ام و I16 که توسط مدیر طراحی این شرکت به عنوان جانشین i8 شناخته می شود، بعد از چند سال به عنوان پروژه ای شکست خورده در رسانه های اجتماعی رونمایی شد.

طراح این شرکت مجموعه ای از طرح ها و رندرهای واقعی از این خودروی اسپرت را منتشر کرده که به نظر می رسد نسبت های بی ام و i8 را با نشانه های ظاهری الهام گرفته شده از کانسپت بی ام و ویژن M Next 2019، ترکیب می کند.

خودروی اسپرتی که قرار بود گل سرسبد ب ام و شود/ عکس

به طور کلی، I16 به عنوان یک تفسیر مدرن از بی ام و M1 کلاسیک در نظر گرفته شد. در جلو، چراغ های تهاجمی به طور قابل توجهی در مقایسه با کانسپت ویژن M Next بزرگ تر هستند، در حالی که جلوپنجره کلیوی آن با ورودی های اضافی احاطه شده است. به نظر می رسد که درهای پروانه ای شکل از مدل i8 به این خودرو منتقل شده اند.

خودروی اسپرتی که قرار بود گل سرسبد ب ام و شود/ عکس

قسمت عقب خودرو از کانسپت ویژن M Next الهام گرفته است. چراغ های عقب باریک، نشان های BMW الهام گرفته از مدل M1 و پوشش موتور همگی یادآور این کانسپت هستند.

به گفته طراح این شرکت، توسعه I16 در کمتر از 12 ماه تکمیل شد که نمای بیرونی و داخلی را در بر می گرفت. جزییاتی در مورد پیشرانه مدل لغو شده منتشر نشده است. با این حال، طبق گزارش های سال 2020، I16 ماهیت پلاگین هیبریدی مدل قبلی خود را حفظ کرده بود، البته با بهبودهای قابل توجهی در قدرت و برد.

خودروی اسپرتی که قرار بود گل سرسبد ب ام و شود/ عکس

شایعه شده بود که این سیستم پلاگین هیبریدی، خروجی ترکیبی حدود 600 اسب بخار قدرت را توسط یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ و موتورهای الکتریکی ارایه می دهد.

در نهایت، BMW i8 در سال 2020 بدون هیچ جایگزینی از تولید خارج شد، چرا که این خودروساز تصمیم گرفت تا پروژه I16 را لغو کند.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در هیاهو مراجعه کنید.

227227

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خودروی اسپرتی که قرار بود گل سرسبد ب ام و شود/ عکس" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خودروی اسپرتی که قرار بود گل سرسبد ب ام و شود/ عکس"، کلیک کنید.