تعطیلی مدارس در برخی شهرها

تعطیلی مدارس در برخی شهرها

آفتاب نیوز :

هواشناسی برای بسیاری از استان و شهر ها از جمله لرستان و مازنداران هشدار قرمز صادر کرده است.

سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف، باران، وزش باد و کاهش دما در کشور تا سه شنبه آینده خبر داد و برای برخی استان ها هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

فردا بارش ها در غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس، سواحل دریای خزر، شمال شرق، فارس، کرمان، خراسان جنوبی و بخش هایی از استان یزد ادامه دارد.

یکشنبه آینده در بخش هایی از غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق، نوار شرقی، دوشنبه و سه شنبه در غرب، شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش های پراکنده ادامه دارد.

شنبه و یکشنبه آینده در دامنه های جنوبی البرز، مرکزی، جنوب و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که در مناطق مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

شایان ذکر است که روز شنبه نیمه غربی و یکشنبه در نیمه شرقی به ویژه شمال شرق کاهش محسوس دما روی می دهد. امروز خلیج فارس و تا روز دوشنبه دریای خزر مواج است.

مدارس همدان به علت سرما و یخبندان فردا شنبه غیرحضوری شدند

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش همدان با صدور اطلاعیه ای از غیرحضوری شدن مدارس این استان در همه مقاطع تحصیلی در روز شنبه بیست و هشتم بهمن ماه بدلیل برودت هوا خبر داد.

در اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان آمده است: باتوجه به برف و بوران، برودت هوا، یخبندان و سرمای شدید، تمام مقاطع تحصیلی در سراسر استان، فردا شنبه 1402/11/28 در نوبت صبح تعطیل و آموزش ها به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد صورت می گیرد.

این اطلاعیه افزوده است مراکز سنجش بدو ورود به دبستان نیز شنبه 1402/11/28 تعطیل است.

حدود 340 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی همدان به تحصیل مشغول هستند.

مدارس نوبت صبح شهرستان تفرش تعطیل شد

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: مدارس نوبت صبح شهر و روستای تفرش روز شنبه 28 بهمن به علت بارش برف و لغزندگی سطح معابر، در کلیه مقاطع تحصیلی تعطیل شدند.

«علی عقیلی» شامگاه جمعه در گفتگو با ایرنا افزود: تعطیلی یا تاخیر در فعالیت مدارس در سایر شهر های استان مرکزی، صبح فردا اعلام می شود.

227 هزار دانش آموز در2 هزار و 269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

مدارس برخی شهر های اردبیل غیرحضوری شد

روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل در اطلاعیه ای اعلام کرد: مدارس برخی شهر های این استان به دلیل سردی هوا فردا غیرحضوری خواهد بود.

بر اساس این اطلاعیه فعالیت های آموزشی مدارس نوبت صبح مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی و تمام مدارس استثنایی در روز شنبه (28 بهمن) به دلیل بارش برف و برودت هوا در اردبیل، نمین، سرعین و هیر غیرحضوری بوده و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل هم عصر جمعه با اعلام هشدار نارنجی و زرد، از احتمال کاهش دید بر اثر مه و کولاک برف در جاده ها و گردنه های برفگیر استان خبر داد و به شهروندان توصیه کرد از سفر های غیر ضروری در مدت فعالیت سامانه بارشی خودداری کنند.

این اداره کل در اطلاعیه ای از فعالیت سامانه بارشی و سرد در این استان از عصر جمعه تا ظهر روز یکشنبه خبر داد و اعلام کرد: در مدت فعالیت این سامانه ساکنان شهر های نیر، سرعین، کوثر و خلخال شاهد بارش برف، کولاک و مه گرفتگی خواهند بود.

بر این اساس آسمان استان نیمه ابری تا ابری، مه آلود، توام با وزش باد شرقی، کاهش محسوس دمای هوا و بارش برف همراه با کولاک برف (در نوار شمالی استان بارش خفیف باران) پیش بینی می شود. اوج فعالیت این سامانه بارشی روز شنبه (28 بهمن) در نواحی مرکزی و جنوبی استان خواهد بود.

در این اطلاعیه رخداد هایی همچون اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای، یخ زدگی و لغرندگی مسیر های مواصلاتی شهری و برون شهری، کاهش دید بر اثر مه و کولاک برف در جاده ها و گردنه های برفگیر استان و بسته شدن راه های روستایی و جاده های فرعی پیش بینی شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تعطیلی مدارس در برخی شهرها" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تعطیلی مدارس در برخی شهرها"، کلیک کنید.