بغداد: جدول زمانی برای کاهش تدریجی حضور ایتلاف آمریکا در عراق تنظیم می شود

بغداد: جدول زمانی برای کاهش تدریجی حضور ایتلاف آمریکا در عراق تنظیم می شود

دور دوم مذاکرات میان بغداد و واشنگتن بر سر پایان ماموریت ایتلاف آمریکایی در عراق برگزار شد.

به گزارش هیاهو، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شامگاه یکشنبه در بیانیه ای درباره نشست با مقام های ایتلاف آمریکایی اعلام کرد: کمیته عالی نظامی عراق نشست های خود را با نیروهای ایتلاف بین المللی در بغداد برای ارزیابی وضعیت نظامی، سطح خطر، محیط عملیاتی و توانمندی های نیروهای مسلح عراق از سر گرفت.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، بر اساس این جلسات، جدول زمانی برای کاهش تدریجی حضور نیروهای ایتلاف تنظیم می شود که در نهایت منجر به پایان ماموریت نیروهای ایتلاف بین المللی و انتقال به مرحله روابط دوجانبه می شود.

یحیی رسول ادامه داد: تا زمانی که اتفاقی روند مثبت مذاکرات را مختل نکند، جلسات به صورت دوره ای برگزار می شود تا کار کمیته در سریع ترین زمان ممکن تکمیل شود.

در همین راستا، شبکه العربیه به نقل از منابع مطلع خود گزارش داد: دور دوم مذاکرات بغداد و واشنگتن در خصوص خروج ایتلاف بین المللی از عراق پایان یافت و سه کمیته دوجانبه برای بررسی چگونگی تکمیل روند خروج نیروهای ایتلاف تشکیل شد.

طبق گفته منابع العربیه، در این دور از مذاکرات، بر سر ادامه دیدارهای دو طرف طی هفته های آتی توافق شد.

اولین نشست کمیته عالی مشترک نظامی میان عراق و آمریکا 27 ژانویه در بغداد برگزار شده بود.

در پی حمله تروریستی آمریکا و شهادت حاج «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» و همراهانشان در جاده فرودگاه بغداد، پارلمان عراق 15 دی ماه 1398 با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد.

با شروع اوت 2014 آمریکا یک گروه ایتلافی از متحدانش به بهانه مقابله نظامی با داعش در عراق تشکیل داد. کشورهای مختلف به صورت هوایی و کمک های نظامی و نیروهای زمینی در این ایتلاف مشارکت کردند.

هدف از تشکیل این ایتلاف «هماهنگی و همکاری در مورد تهدیداتی» اعلام شد که داعش به وجود می آورد، اما پس از شکست داعش در سال 2017 و اعلام رسمی آن نظامیان ایتلاف آمریکا از خاک عراق خارج نشدند و تا به امروز نیز در این کشور حضور دارند تا اهداف و زوایای پنهان تشکیل آن برای همگان برملا شود.

پایان خبر هیاهو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بغداد: جدول زمانی برای کاهش تدریجی حضور ایتلاف آمریکا در عراق تنظیم می شود" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بغداد: جدول زمانی برای کاهش تدریجی حضور ایتلاف آمریکا در عراق تنظیم می شود"، کلیک کنید.