افتتاح سردخانه و واحد فرآورده های انتقال خون شهرستان سقز با مساعدت دولت سیزدهم

افتتاح سردخانه و واحد فرآورده های انتقال خون شهرستان سقز با مساعدت دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری هیاهو از سنندج، همزمان با دهه مبارک فجر مراسم افتتاح واحد فرآورده و سردخانه مرکز اهدای خون شهرستان سقز با حضور دکتر اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان، مهندس جعفر توان فرمانداره ویژه سقز و جمعی از دیگر مسیولین استانی برگزار شد.

در آغاز این مراسم دکتر محمد سعید کریمیان مدیر کل انتقال خون کردستان در گزارشی اظهار کرد: این طرح بعد از چندین سال وقفه به همت دولت سیزدهم با اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال که بخشی از آن را فرمانداری این شهرستان و بخش دیگر توسط سازمان انتقال خون ایران تامین شده است، به بهره برداری رسید.

کریمیان ادامه داد: موقعیت جغرافیایی شهرستان سقز به شکلی است که ساخت و تجهیز واحد فرآورده گیری در این منطقه بسیار ضروری و استراتژیک به نظر می رسید چرا که این شهرستان در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار گرفته و با ساخت و تجهیز چنین مرکزی می توان دیگر شهرها و استان های مجاور را تحت پوشش قرار داد.

وی با اشاره به اینکه سالیانه نزدیک به 13 هزار نفر جهت اهدای خون به مرکز اهدای خون شهرستان سقز مراجعه می کنند، خاطرنشان کرد: حدودا یک سوم از خون های اخذ شده در استان کردستان توسط مردمان خوب و نیک اندیش سقزی اهدا می شود.

وی گفت: قبلا یک روز در هفته و توسط تیم اعزامی از مرکز استان، اهدای خون در این شهرستان انجام می شد ولی در حال حاضر اهداکنندگان سقزی می توانند در تمامی روز های کاری هفته خون اهدا کنند.

دکتر کریمیان اظهار کرد: به دلیل تخصیص بودجه 10 میلیارد تومانی جهت ساخت واحد سردخانه و فرآورده مرکز اهدای خون شهرستان سقز از مسیولان فرمانداری این شهرستان و مساعدت های ستاد مرکزی سازمان انتقال خون، قدردانی می کنم.

گفتنی است در پایان این مراسم، واحدهای سردخانه و فرآورده سلولی پلاسمایی این مرکز توسط استاندار کردستان افتتاح شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افتتاح سردخانه و واحد فرآورده های انتقال خون شهرستان سقز با مساعدت دولت سیزدهم" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افتتاح سردخانه و واحد فرآورده های انتقال خون شهرستان سقز با مساعدت دولت سیزدهم"، کلیک کنید.